Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4749
av Jan Emil Kristoffersen
Høyttalere i kickpanels MGB Mk1 opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Jeg er i ferd med å installere en nydelig Blaupunkt Stockholm med DAB+ und mit alles dabei i min 64 B. Har lyst på stereofonisk lyd, så en dobbelcoil høyttaler på original plass blir ikke nok. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med å felle inn høyttalere i kick panels på en. Mk I. Det konkrete spørsmålet er selvsagt hvor dype slike høyttalere kan være før de tar borti skjermen bak panelet?
På forhånd takk og Godt Nytt År!
Vennlig hilsen
Jan Emil Kristoffersen
På forhånd takk og Godt Nytt År!
Vennlig hilsen
Jan Emil Kristoffersen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Helge Ligaard
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4809
av Helge Ligaard
Besvart av Helge Ligaard i emne Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
i min 79 modell er det noen litt store hull i stålplata bak kickpanelet, så det går an å stikke en tommestokk inn for å måle.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4810
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
Takk Helge,
Jeg har vel konkludert med at jeg avmontere panelet for å se både mulig plassering og dybde.
Mvh Jan Emil
Jeg har vel konkludert med at jeg avmontere panelet for å se både mulig plassering og dybde.
Mvh Jan Emil
- Vidar Holum
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4811
av Vidar Holum
Besvart av Vidar Holum i emne Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
Hei
Er Blaupunkt Stockholm en retro radio med hvite elfenbensknapper ol?
Spennende å høre hva det er plass til der.
Hva med i døra?
Er Blaupunkt Stockholm en retro radio med hvite elfenbensknapper ol?
Spennende å høre hva det er plass til der.
Hva med i døra?
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4814
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
Jeg tror det er riktig å si at Blaupunkt Stockholm er klassisk, ikke retro.
www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=1660...ystcoCFQnncgodMbUKhQ
Den har veldig god spekk, og gir meg minner om Blaupunkten i min gamle 63 boble. Nattbelysning er rød, og noen vil nok ikke like dette. Har montert den med en liten DAB vindusantenne som fulgte med, og en aktiv FM antenne i høyre side høyt oppe i kalesjebrønnen. Jeg kan strømme musikk fra iPhonen eller fra et integrert. 32 GB minnekort-er vel plass til ca 4000 låter i MP3 på det slik at det beste fra the swinging sixties er med på tur :woohoo: Har satt to 4' Pioneer høyttalere side ved side i originalkonsollen og det gir grei lyd men litt lite bass. Har tenkt på dørene, men å kutte hull i flotte originale 1964
doorskins?....
www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=1660...ystcoCFQnncgodMbUKhQ
Den har veldig god spekk, og gir meg minner om Blaupunkten i min gamle 63 boble. Nattbelysning er rød, og noen vil nok ikke like dette. Har montert den med en liten DAB vindusantenne som fulgte med, og en aktiv FM antenne i høyre side høyt oppe i kalesjebrønnen. Jeg kan strømme musikk fra iPhonen eller fra et integrert. 32 GB minnekort-er vel plass til ca 4000 låter i MP3 på det slik at det beste fra the swinging sixties er med på tur :woohoo: Har satt to 4' Pioneer høyttalere side ved side i originalkonsollen og det gir grei lyd men litt lite bass. Har tenkt på dørene, men å kutte hull i flotte originale 1964
Vedlegget ble ikke funnet
doorskins?....
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 5 måneder dager siden #4815
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Høyttalere i kickpanels MGB Mk1
Plassen jeg foretrekker er i platene foran dørene. Om du her bruker flate, delvis utenpåliggende høyttalere finnes det en mengde modeller og størrelser å velge mellom, - også med god bassutgang. Det er også mye enklere å tilbakestille disse panelene til originalt utseende enn dørpanelene om man skulle ønske å fjerne radioen igjen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.249 sekunder