MGB GT LE
- Raymond Lauritsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4704
av Raymond Lauritsen
Besvart av Raymond Lauritsen i emne MGB GT LE
Hei Halvor, jeg leker litt med tanken. :cheer:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Raymond Lauritsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4705
av Raymond Lauritsen
Hei igjen.
Truls nevner at LE utstyret ble montert av forhandler for å øke salget, vil det si at det ikke er mulig sjekke at den er en ekte LE via rammenr?
Truls nevner at LE utstyret ble montert av forhandler for å øke salget, vil det si at det ikke er mulig sjekke at den er en ekte LE via rammenr?
- Øivind Bøås
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4706
av Øivind Bøås
Besvart av Øivind Bøås i emne MGB GT LE
Hei, slik jeg tolker det jeg har lest om disse bilene, ble de
levert komplett fra fabrikken som LE modeller. De har jo blant annet helt spesielle aluminiums felger.
levert komplett fra fabrikken som LE modeller. De har jo blant annet helt spesielle aluminiums felger.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4708
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB GT LE
Ekstrautstyret Truls nevner ble i hovedsak ettermontert av forhandlerne på roadstere i USA og Canada. Meg bekjent ble det ikke ettermontert noe utstyr på GT-ene siden disse ble primært produsert for hjemmemarkedet. Jeg ser da bort fra kundespesifisert utstyr som f.eks. radio som ble montert hos forhandleren etter kundens spesifikasjoner. Den spesielle gummispoileren og stripene på siden ble på GT-ene fabrikkmontert, men både spoileren og stripene er USA produsert og av samme type som ble forhandlermontert "over there".
Ang. chassinummer hadde den første LE GT nummer 519867 selv om de fleste har nummer etter 519999 (den siste LE GT har nummer 523002. Det skulle følgelig være mulig å identifisere en ekte LE ut fra chassinummeret. Du kan også se på første registreringsdato siden ingen av disse bilene ble solgt før fra januar 1981 selv om de er produsert mellom august og oktober 1980. Alle sene MGB'er hadde fra oktober 1979 chassinummer slått inn på høyre rammevange i bagasjerummet og om dette mangler er det grunn til å sjekke nærmere. En annen ting er at alle LE GT-er ble lakkert i fargen "Pewter Metallic" så om bilen har en annen farge er i alle fall ikke lakken original.
Ang. chassinummer hadde den første LE GT nummer 519867 selv om de fleste har nummer etter 519999 (den siste LE GT har nummer 523002. Det skulle følgelig være mulig å identifisere en ekte LE ut fra chassinummeret. Du kan også se på første registreringsdato siden ingen av disse bilene ble solgt før fra januar 1981 selv om de er produsert mellom august og oktober 1980. Alle sene MGB'er hadde fra oktober 1979 chassinummer slått inn på høyre rammevange i bagasjerummet og om dette mangler er det grunn til å sjekke nærmere. En annen ting er at alle LE GT-er ble lakkert i fargen "Pewter Metallic" så om bilen har en annen farge er i alle fall ikke lakken original.
Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Kjell Hagen Nilsen.
- Raymond Lauritsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4715
av Raymond Lauritsen
Takk for utfyllende svar, hilsen Raymond Lauritsen.

Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Raymond Lauritsen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.179 sekunder