K&N luftfiltre til SU HS4

  • Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4642 av Jan Emil Kristoffersen
K&N luftfiltre til SU HS4 opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Stadig nye undringer i mitt "konverter fra Weber DGV til SU HS4" prosjekt:

Jeg tenker å bruke K&N luftfiltre - de sirkulære - fra Moss. Bør de være sentermontert, eller off center? Moss listefører begge, men sier ikke hvorfor.

Dessuten: Jo høyere filtre (som det måtte være plass til under panseret) jo bedre? - gitt at en finner en riktig litt fetere nål?

mvh

Jan Emil

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4645 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne K&N luftfiltre til SU HS4
På de restaureringer jeg har gjort har jeg benyttet de K&N filterne som benytter bunnene fra de originale luftfilterboksene og avlang utvendig plate med MGB logo. Disse filterne gir en stor og fin filteroverflate og ser veldig bra ut. Koster endel, men ikke så veldig mye mer enn 2 stk. K&N "pannekakefiltere".

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 7 måneder dager siden #4646 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne K&N luftfiltre til SU HS4
Fant et bilde som viser hvilke filter jeg mener.


Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Mark Ratcliff
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4647 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne K&N luftfiltre til SU HS4
Vet ikke hvilken årsmodell du har, men hvis du har venstre ratt med "in-line" servo kan det være lite plass til K & N filter.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4648 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne K&N luftfiltre til SU HS4
Det er riktig Mark. På de senere bilene er det ikke plass til dette filteret. Der må du bruke "pannekakefilter". Imidlertid er de fleste senere bilene i Norge av USA modell og de har 1 stk. Strombergforgasser originalt og kan følgelig bruke en litt større modell K&N. Om man bygger om til to SU og fortsatt har in-line servo har det nå kommet en plast "manifold" som settes over begge forgasserne og bruker et konisk K&N filter i fremkant. Dette skal også ha fordelene av at luften som suges inn er kjøligere enn den som suges inn over en varm eksosmanifold. Kjøligere innsugsluft gir bedre fyllingsgrad og høyere effekt. Jan Emil har en tidlig bil og der passer filteret på fotoet utmerket.Gir også en fin "racing-aktig" innsugslyd.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4649 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne K&N luftfiltre til SU HS4
Riktig som Kjell sier at jeg har en Mk1 uten servo eller andre unødig kompliserende dingser :S
Dette ser ut som en god filterløsning, men jeg vil da trenge de gamle Cooper filterbunnplatene/stub stacks. Og da skjønner jeg at holder for choke kabel er en del av denne "pakken".

Mvh Jan Emil

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.229 sekunder
Forumløsning av: Kunena