- Mottatte takk 0
Startproblem-defekt bensinpumpe?
- Geir Henning Larsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #191
av Geir Henning Larsen
Startproblem-defekt bensinpumpe? opprettet av Geir Henning Larsen
Hei
Min samboer har en MGB 63 modell som har stått i garasjen ubrukt i ca 5 år nå. Prøvde å få start på den i går, men den ville ikke. Virker som den ikke får bensin. Prøvde med startgass, og den kommer da en halv omdreining, men det er alt . Kan det være bensinpumpa som er gåen, eller er det noe annet? Er selv ikke bilkyndig, men kan få hjelp til å skru hvis det er deler som må byttes. Eller er det best at jeg får hjelp av noen i klubben som kjenner biltypen og kan sikre at ting blir gjort på riktig og forsvarlig måte?
Min samboer har en MGB 63 modell som har stått i garasjen ubrukt i ca 5 år nå. Prøvde å få start på den i går, men den ville ikke. Virker som den ikke får bensin. Prøvde med startgass, og den kommer da en halv omdreining, men det er alt . Kan det være bensinpumpa som er gåen, eller er det noe annet? Er selv ikke bilkyndig, men kan få hjelp til å skru hvis det er deler som må byttes. Eller er det best at jeg får hjelp av noen i klubben som kjenner biltypen og kan sikre at ting blir gjort på riktig og forsvarlig måte?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 10 måneder dager siden #192
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Startproblem-defekt bensinpumpe?
Dersom det er en original SU bensinpumpe som sitter i bilen, kan det være dårlig kontakt mellom stiftene. Ta av en bensinledning fra en av forgasserne, og se om det kommer en pulserende strømm med bensin når du slår på tenningen (forsiktig brannfare). Det kan hjelpe å gi pumpen et slag. Den ligger ved h. bakhjul.
- Kai Endre Hager
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #193
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Startproblem-defekt bensinpumpe?
Du skal høre en tikkende lyd fra pumpen når du skrur på tenningen. Hvis ikke, funker den ikke(hvis du har samme pumpe som min 68 mod.)
Mvh
Kai
Mvh
Kai
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.216 sekunder