MG RV8 heater control valve på MGB
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 9 måneder dager siden #4462
av Jan Emil Kristoffersen
MG RV8 heater control valve på MGB opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Hei,
Jeg vet at dette er et noe forslitt tema, men den korrekte (repro) heater control valven er akkurat som beskrevet av andre, vanskelig å få til å både åpne helt og lukke helt, og skal også lekke etterhvert har jeg skjønt.
Har hørt at RV8 ventilen er en bra fix, og ser at Brown and Gammons har RV8 ventiler, men:
De er ganske dyre. Blir fot en liten tusenlapp med frakt og moms.
Er det rimeligere alternativer som gjør dette like bra? Jeg vil gjerne kunne justere varmen inne fra kupeen, ikke bare ha en kran på motoren for vår/sommer justering.
Takk for kloke innspill!
mvh
Jan Emil
Jeg vet at dette er et noe forslitt tema, men den korrekte (repro) heater control valven er akkurat som beskrevet av andre, vanskelig å få til å både åpne helt og lukke helt, og skal også lekke etterhvert har jeg skjønt.
Har hørt at RV8 ventilen er en bra fix, og ser at Brown and Gammons har RV8 ventiler, men:
De er ganske dyre. Blir fot en liten tusenlapp med frakt og moms.
Er det rimeligere alternativer som gjør dette like bra? Jeg vil gjerne kunne justere varmen inne fra kupeen, ikke bare ha en kran på motoren for vår/sommer justering.
Takk for kloke innspill!
mvh
Jan Emil
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 9 måneder dager siden #4466
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MG RV8 heater control valve på MGB
Hvorfor ikke bruke original eller repro type? Jeg har solgt/brukt mange av disse med lite problemer. De fleste tilfelle hvor jeg har hatt problemer med åpning/lukking skyldes disse at mekanismen i dashboardet eller wiren går tregt eller at pianotråden på et eller annet tidspunkt har blitt bøyd. Istedet for å åpne og lukke kranen når du skrur på mekanismen bøyer man pianotråden ut i en bue istedet for å betjene kranen. Sett inn ny kran og ny pianotråd pluss smør opp mekanismen under dashboardet og du skal se dette virker helt OK.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 9 måneder dager siden #4467
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne MG RV8 heater control valve på MGB
Som vanlig et godt forslag fra deg Kjell 
Nå som kveldene blir kjøligere er det deilig med en lunk på føttene.
Ryktene om at originalkranen struper flow også når dn er helt åpen -er det noe i det?

Nå som kveldene blir kjøligere er det deilig med en lunk på føttene.
Ryktene om at originalkranen struper flow også når dn er helt åpen -er det noe i det?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 9 måneder dager siden #4471
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MG RV8 heater control valve på MGB
De fleste topplokkene har en støpekant innenfor åpningen til vannkrana så max. vannstrøm er nok ikke særlig mye større enn det som kan gå gjennom krana. Om du har en kran (og ikke minst betjeningemekanisme)som er i orden og et register i varmeapparatet ditt som ikke er tilstoppet (se tidligere bilder på forumet av et "kannibalisert" register fra Raymond Wardenær)er virkningen slett ikke dårlig.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 9 måneder dager siden #4472
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne MG RV8 heater control valve på MGB
Ja faktisk er det masse varme som kommer når jeg åpner krana helt, godt og lunt rundt bena også med toppen nede

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.323 sekunder