- Mottatte takk 0
Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox).
- Ingvild Sjødin
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 5 dager dager siden #4326
av Ingvild Sjødin
Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox). opprettet av Ingvild Sjødin
Jeg må nok bytte overføringene til viskerne. Det er den riflete delen som viskern sitter på som er utslitt. - Må jeg ta bort dasjbordet for å komme til?
(Bjørn Sjødin).
(Bjørn Sjødin).
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
10 år 5 dager dager siden - 10 år 5 dager dager siden #4329
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox).
Det kan værer en enklere løsning. Der er bare den ene halvdelen av viskerdrevet som er i bruk. Begynn med å ta av visker armene. Så demonterer du lokket på viskermotoren. Løsn wiren og merk den siden som er mot drevet. Trekk wiren ut. Snu så akslingene der visker armene er festet 180 grader. Drei så vaieren 180 grader og putt vaieren inn igjen.
Da er det den andre uslitte halvdelen av wheelboxen som får kontakt med en uslitt del av wirren.
Da er det den andre uslitte halvdelen av wheelboxen som får kontakt med en uslitt del av wirren.
Last edit: 10 år 5 dager dager siden by Truls Sundt.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 5 dager dager siden #4330
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox).
Truls, jeg tror Bjørn mener hjulet som sitter inne i pusserarmen og om rillene her er slitt hjelper det ikke så mye å snu drevet 180 grader. Hele boksen bør nok byttes. Avhengig av hvilken side den sitter på og hvilken type dashboard som sitter på bilen må man bruke litt forskjellige teknikker. Boksen er festet til drivwiren med en bakplate som igjen er festet til boksen med 2 muttere. Ved å skru av bakplaten og deretter mutteren under drivhjulet i pusserarmen kan hele boksen løsnes fra drivwiren og byttes ut. Teknikker for å komme til disse to muttrene oppunder dashboardet er litt forskjellig, men i noen tilgelle kan man komme opp til den fra underkant av dashboardet, mens man i andre tilfelle er bedre tjent med å ta ut et av instrumentene og komme til gjennom instrumenthullet eller man kan ta ut hanskerommet og komme til den veien. På senere biler kan man komme til gjennom luftedysene midt på dashboardet.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Ingvild Sjødin
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 5 dager dager siden - 10 år 5 dager dager siden #4331
av Ingvild Sjødin
Besvart av Ingvild Sjødin i emne Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox).
Takk for svarene! - Bilen er en 1972 modell GT med luftdyser midt i dasjbordet. Begge de rillede akslingene er utslitt så begge boksene må skiftes. - Jeg får finne ut hvordan luftdysene fjernes,- det er jo sprø plast i dysene så det er vel nødvendig å bruke finhånda!
(Bj).
(Bj).
Last edit: 10 år 5 dager dager siden by Ingvild Sjødin.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 4 dager dager siden #4334
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Vindusviskeroverføring! - (Wheelbox).
Luftdysene sitter med små låseklakker. Om du ser etter innvendig i dysene langs kanten vil du se noen små biter som du forsiktig kan bende inn mot midten av dysen med en liten skrutrekker. Om du samtidig trekker dysen utover vil dysen løsne. Du må gjøre dette først på ene siden og deretter på den andre for å få de ut. Husk at dysene er separate slik at selve rammen blir sittende igjen i dashboardet. Du blir da sittende igjen med to avlange hull i dashboardet som du kan stikke hånden gjennom.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.263 sekunder