Både opp og ned
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 1 måned dager siden #4219
av Raymond Wardenær
Både opp og ned opprettet av Raymond Wardenær
Når den hvite MGTDen nå har forlatt heimen, var det tid til GTen. Det viste seg at kløtsjen var fullstendig kjørt i filler, så mye at de ikke angang kunne finne trøskelageret! Det var helt malt opp, det samme med en del av armen (se bildet). Borte!
Men Andy hos MG-Hagen reparerte dette, og det fungerer nå bra. Men det skulle ikke være så lett. De fikk ikke startet bilen etterpå, så de satte inn en ny bensinpumpe Også da var det problemer med å starte. En ledning var feilkoplet.
Så ville ikke startmotoren mer, slik at vi måtte dytte i gang bilen. Dessverre hadde hverken MG-Hagen eller MG-Service en ny startmotor liggende. Den kommer om ei uke. Jeg hadde nok kjørt i stykker starteren da jeg kjørte bilen hjem etter havariet ved å slå av tenninga når jeg måtte stanse, og deretter starte med bilen i gir. Skumle greier.
Da jeg skulle hjem merket jeg imidlertid at bilen gikk bedre enn noen gang før. Andy hos MG-Hagen fortalte at han hadde justert tenninga korrekt, og bilen var ikke til å kjenne igjen. Litt ned og mye opp.
Men Andy hos MG-Hagen reparerte dette, og det fungerer nå bra. Men det skulle ikke være så lett. De fikk ikke startet bilen etterpå, så de satte inn en ny bensinpumpe Også da var det problemer med å starte. En ledning var feilkoplet.
Så ville ikke startmotoren mer, slik at vi måtte dytte i gang bilen. Dessverre hadde hverken MG-Hagen eller MG-Service en ny startmotor liggende. Den kommer om ei uke. Jeg hadde nok kjørt i stykker starteren da jeg kjørte bilen hjem etter havariet ved å slå av tenninga når jeg måtte stanse, og deretter starte med bilen i gir. Skumle greier.
Da jeg skulle hjem merket jeg imidlertid at bilen gikk bedre enn noen gang før. Andy hos MG-Hagen fortalte at han hadde justert tenninga korrekt, og bilen var ikke til å kjenne igjen. Litt ned og mye opp.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Øivind Bøås
- Besøkende
-
10 år 1 måned dager siden #4225
av Øivind Bøås
Besvart av Øivind Bøås i emne Både opp og ned
Hei, hyggelig å høre at bilen din er tilbake i kjørbar stand.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 1 måned dager siden #4228
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Både opp og ned
Det viste seg at det ikke var nødvendig å skifte starteren. Triconor tok den ut og gjorde den skikkelig rent. De merket imidlertid at batteriet ikke var i toppform, så de ga det litt ny ladning. Nå starter bilen som den skal, og går veldig bra!
Og etterpå fikk jeg skiftet til sommerhjul...
Og etterpå fikk jeg skiftet til sommerhjul...
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.215 sekunder