Varmeapparat på MGB

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3667 av Raymond Wardenær
Varmeapparat på MGB opprettet av Raymond Wardenær
Nå har jeg (dvs noen andre) gått gjennom varmeapparatet på min GT, siden jeg skal bruke den i vinter. Det ble nok litt bedre, men jeg vil ikke påstå at det blåser kraftig mot innsiden av frontruta. Det viktigste for meg er å kunne se ut, ikke egentlig å ha en veldig varm kupé i den kaldeste årstida. Men jeg lurer på om noen får bakoversveis av sitt varmeapparat, eller om det rett og slett ikke går an.
Men, nå er i alle fall trådene i bakvinduet klare til å gjøre en jobb igjen, strømmen er koplet på. Da slipper jeg dugg der i hvert fall.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Karl Fredrik Skjæggestad
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3670 av Karl Fredrik Skjæggestad
Besvart av Karl Fredrik Skjæggestad i emne Varmeapparat på MGB
Det finnes en ''hi power'' vifte motor og vifte, denne motoren har to hastigheter

Unneberg Bil har normalt på lager 33330606

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden - 10 år 7 måneder dager siden #3671 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Varmeapparat på MGB
Hei Raymond

I tillegg til det Karl Fredrik nevner, kan en få større varmeregister til varmeapparatet som skal gi 30-40% mer varme.

Til slutt - justeringsventilen for varme på MGB er veldig trang. Samtidig er det ikke for mye gods for å bore den opp heller. Jeg har kjøpt en ventil fra en RV8 som jeg planlegger å modifisere for å passé MGB. RV8 ventilen sitter innmontert i slangen - ikke fester til blokka som på MGB. Fordelen med RV8'ens ventil er at den har full diameter og er av typen "rett igjennom". Det SKAL bety at det kommer mer vann til varmeregisteret. Sammen med kraftigere motor og vifte som Karl Fredrik nevner, skal dette gi merkbar forbedret virkning.

HUSK OGSÅ: Uten å være klar over det, kan noen av gummigjennomføringene I torpedoveggen være dårlig og slippe inn ikke bare kald luft, men også fuktighet. I tillegg bør du sjekke at kald-luftspjeldet stenger helt. En tett MGB GT skal være god og varm under "normale" vintertemperaturer, men noen "hair dryer" effect av defrosteren skal du ikke forvente...

B)
Last edit: 10 år 7 måneder dager siden by Halvor Asland.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.264 sekunder
Forumløsning av: Kunena