Oljefilter MGB

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 8 måneder dager siden #3602 av Bjørn Erik Johannessen
Oljefilter MGB opprettet av Bjørn Erik Johannessen
Mulig jeg er dårlig til å lete, men jeg finner ikke noe om oljefilter til B her på Forumet.
Har hatt noen filter liggende i hylla, kjøpt fra UK,- men nå er det tomt.

Lokal forhandler her i Krs. som burde "ha det meste" innen filter klarer ikke å finne filter som passer min 77-B.
Er det noen som har et godt "stalltips", - type, nr., el.l. på oljefilter til B som er å få over disk her hjemme ??

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
10 år 8 måneder dager siden #3603 av Truls Sundt

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 8 måneder dager siden #3604 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Oljefilter MGB
Hei Truls, - takk for linken. Du er "på høgget" som vanlig, - og takk for det :lol: Problemet løst på "no time" med den lista, selv om ekspeditøren fikk "hakeslipp" da han ble presentert for alternativene.
Nytt filter og olje er på plass.
Nå er det bare bremsevæsken fra 1996 :whistle: :woohoo: trur eg ? som skal skiftes, og så er B'en er klar for å gå i dvale . .
PS.: bremsevæsken har vært :whistle: lite brukt ;)

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 8 måneder dager siden #3618 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Oljefilter MGB
På nettsiden til Paul Hunt, som Truls la lenke til, tas det opp et forhold som det kan være greit å være oppmerksom på. Nemlig forholdet mellom høyden på "røret" som stikker opp i oljefilteradapteren (anti drainback tube) og den plassen som er tilgjengelig inne i oljefilteret. Her må det være god klaring, ellers hindres oljestrømmen. I verste fall forsvinner oljetrykket!

Jeg har gjort det til en vane å måle plassen inne i filteret, og ser at det er tildels store variasjoner selv mellom filtre av samme merke. Røret på min adapter er 58 mm, og på Classic Gold-filtre er avstanden til overtrykksventilen inne i filteret vanligvis 65 mm. Det er alrtså en klaring på 7 mm. Det er vel egentlig i minste laget, men funker OK.

På ett Classic Gold filter som jeg har er dette målet bare 62 mm. Klaringen er altså nede i 4 mm. Det filteret kommer jeg ikke til å bruke.

www.mgb-stuff.org.uk/oilfilter.htm#2

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.274 sekunder
Forumløsning av: Kunena