Bytte dørpaneler (utvendig)
- Bjørn Harald Brenna
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 9 måneder dager siden - 10 år 9 måneder dager siden #3497
av Bjørn Harald Brenna
Bytte dørpaneler (utvendig) opprettet av Bjørn Harald Brenna
Hei, jeg er igang med å bytte de utvendige dørpanelene samt nedre halvdel av venstre bakskjerm på B'en fra 1970. Spørsmålet er som følger; hvilken leverandør av slike paneler er å foretrekke? Jeg tenker på passform, kvalitet osv. Hvilken erfaring har folket? vh Bjørn Harald
Last edit: 10 år 9 måneder dager siden by Bjørn Harald Brenna.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
10 år 9 måneder dager siden - 10 år 9 måneder dager siden #3498
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Bytte dørpaneler (utvendig)
Hei
Jeg fikk en karosserimaker i England til å skifte mine og det var faktisk vanskeligere en forventet. Dick kjøpte Heritage sine dørpaneler, men for at dette skulle passe godt mellom franskjerm og bakskjerm, måtte han banke inn falsen mellom skrog og dørpanelet MANGE ganger og ikke noe få kraftige slag... I tillegg lot han det stå litt igjen på falsen, slik at han kunne montere dørene mellom fram- og bakskjerm for så å kunne justere dørpanelene litt på dørskroget.... Passformen på min B er upåklagelig, men det er pga. nitidig arbeid...
Jeg fikk en karosserimaker i England til å skifte mine og det var faktisk vanskeligere en forventet. Dick kjøpte Heritage sine dørpaneler, men for at dette skulle passe godt mellom franskjerm og bakskjerm, måtte han banke inn falsen mellom skrog og dørpanelet MANGE ganger og ikke noe få kraftige slag... I tillegg lot han det stå litt igjen på falsen, slik at han kunne montere dørene mellom fram- og bakskjerm for så å kunne justere dørpanelene litt på dørskroget.... Passformen på min B er upåklagelig, men det er pga. nitidig arbeid...

Last edit: 10 år 9 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 9 måneder dager siden #3502
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bytte dørpaneler (utvendig)
Hei Bjørn Harald,
jeg lagerfører Heritage dørpaneler og har brukt disse på noen restaureringer selv. Som Halvor skriver må man i noen tilfelle jobbe litt for å få riktige gap mellom døren og skjermene men selve formen på panelene er bra.
jeg lagerfører Heritage dørpaneler og har brukt disse på noen restaureringer selv. Som Halvor skriver må man i noen tilfelle jobbe litt for å få riktige gap mellom døren og skjermene men selve formen på panelene er bra.
- Bjørn Harald Brenna
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 9 måneder dager siden - 10 år 9 måneder dager siden #3503
av Bjørn Harald Brenna
Besvart av Bjørn Harald Brenna i emne Bytte dørpaneler (utvendig)
Takk for svar, Halvor og Kjell!
Pris, Kjell?
(..og hvorfor heritage fremfor andre, som steelcraft osv?)
Pris, Kjell?
(..og hvorfor heritage fremfor andre, som steelcraft osv?)
Last edit: 10 år 9 måneder dager siden by Bjørn Harald Brenna.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 9 måneder dager siden #3504
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bytte dørpaneler (utvendig)
Heritage hevder de sitter på en del av de originale presseverktøyene fra British Leyland tiden og produserer også de nye komplette karrosseriene som selges. Til tross for dette må det ofte gjøres tilpasninger. Om man velger det ene eller andre blir antagelig hipp som happ. Sender deg priser på email. Gjør ikke salgsaktivitet på forumet.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.254 sekunder