Air Condition i MGB GTen
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3381
av Raymond Wardenær
Air Condition i MGB GTen opprettet av Raymond Wardenær
Nå om dagen kunne det vært godt med luftavkjøling i GTen. Men jeg er jo i den heldige situasjonen at jeg kan bruke TDen om jeg skal ut og kjøre, men selv det er i varmeste laget! Jeg kan forstå at en del amerikanere monterer AC.
I mellomtida kan jeg holde meg i ro inne og vente på noe lavere temperaturer.
I mellomtida kan jeg holde meg i ro inne og vente på noe lavere temperaturer.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3384
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Air Condition i MGB GTen
Soltak? Eller blir det bare enda varmere når solstrålene slippes direkte ned i bilen???
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden - 10 år 10 måneder dager siden #3385
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Air Condition i MGB GTen
Jeg har soltak, men det hjelper lite. Da jeg kjørte nede i Europa med min Fiat Barchetta for noen år siden og det var veldig varmt, måtte jeg ha taket på og bruke air-condition. Da begynte jeg å tenke. Kanskje det ikke er så ideelt på de varmeste dagene nede i søreuropa med taket nede? Kanskje det egentlig passer bedre i England og Skandinavia? Bare en tanke i varmen. (Og kanskje påvirket av den).
Last edit: 10 år 10 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3387
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Air Condition i MGB GTen
Du er nok inne på noe Raymond. Husk at MG modifisert kalesjene på de senere USA bilene slik at de hadde en glidelås rundt bakvinduet. Når solen ble for het slo man opp kalesjen og åpnet hele bakruten. Du ble da beskyttet fra solen og samtidig fikk du en god posjon frisk luft. Jeg har forøvrig også importert et MGB objekt for noen år siden som hadde innmontert AC anlegg. Virket litt merkelig i en roadster, men med den sommeren vi har hatt i Norge i år skjønner man jo hvorfor

- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3388
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Air Condition i MGB GTen
Jeg leste en gang en artikkel om Fiat Barchetta i et engelsk bilblad, der jeg ble forundret da de skrev at AC ikke hadde noe å gjøre i en sportsbil med stofftrekk.
Da har de aldri sittet i en liten kabin om høsten når det regner og du setter deg inn i bilen lettere våt. Det dugger jo voldsomt,men med AC forsvant duggen svært raskt.
Jeg har dette problemet i min MGB GT, fordi jeg ikke får fart i varmeapparatet. Heldigvis skal noen se om de kan få varmlufta ut i en litt høyere hastighet.
Da har de aldri sittet i en liten kabin om høsten når det regner og du setter deg inn i bilen lettere våt. Det dugger jo voldsomt,men med AC forsvant duggen svært raskt.
Jeg har dette problemet i min MGB GT, fordi jeg ikke får fart i varmeapparatet. Heldigvis skal noen se om de kan få varmlufta ut i en litt høyere hastighet.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
10 år 10 måneder dager siden #3406
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Air Condition i MGB GTen
Ikke bare USA modeller, UK modeller hadde også bakruter som kunne åpnes.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.259 sekunder