Brann i bilen!

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 11 måneder dager siden - 10 år 11 måneder dager siden #3358 av Raymond Wardenær
Brann i bilen! opprettet av Raymond Wardenær
De to sønnene mine skulle låne MGB GTen liten tur til Fredrikstad. Plutselig ringer telefonen fra garasjen hvor en av dem roper at det brenner i bilen, under panseret! Vi hadde selvsagt brannslukningsapparat i bilen, og de hadde rukket å slukke den lille flammen før jeg kom ned. Noen biltur ble det ikke. De hadde heller ikke fått start på bilen, det virket som at det

Vedlegget ble ikke funnet

flunkende nye batteriet ikke hadde nok energi.
Dette er en første for meg, og nå lurer jeg litt på hvordan jeg går fram for å få den i orden igjen.
Etter at jeg kom hjem fra turen til Stavanger, skiftet vi til ny fordeler (1-2-3), ellers har bilen bare stått i garasjen i været som passer bedre for TDen. Sønnen min tok noen bilder av motorrommet, om noen kan oppdage noe på dem. Det virker som om flammene var rundt i nærheten av fordelerlokket.
Last edit: 10 år 11 måneder dager siden by Raymond Wardenær.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 11 måneder dager siden #3359 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Brann i bilen!
Se store bilder her: osloray.wordpress.com

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 11 måneder dager siden #3361 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Brann i bilen!
Du er da fantastisk uheldig da Raymond. Ut fra bildene ser det ut som om det har brent i den lille armerte slangen som fører oljetrykket til trykkmåleren. Om det er denne som har sprukket innvendig vil den lekke olje ned på starteren og dette kan kanskje utløse en brann når bilen forsøkes startet. Hell i uhellet er at om denne slangen hadde sprukket under kjøring kunne det medført totalt motorhavari. Nå har du antagelig bare en rengjøringsjobb og skifte av trykkslangen foran deg.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 11 måneder dager siden #3362 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Brann i bilen!
Klarer jeg å skifte denne slangen selv? Og hva kan det skyldes at det nye batteriet var flatt allerede nå? Noen bør nok hjelpe meg, men jeg kan jo ikke kjøre den slik den er nå. Men takk for svaret, Kjell (i ferien din). ;)

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.250 sekunder
Forumløsning av: Kunena