Tilbake fra Setesdal og Stavanger
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden - 10 år 11 måneder dager siden #3299
av Raymond Wardenær
Da er jeg tilbake i Oslo igjen etter fototuren til Stavanger. Da jeg satt fast i Setesdal, nærmere bestemt Rysstad, var bilen på verksted der fordi den stadig stoppet. Den ble først i orden tirsdag, dagen jeg skulle vært i Stavanger. Verkstedet hadde funnet dårlige kontakter og reparert dem. Denne stansen kostet meg over seks tusen kroner. Der gikk mye av "feriepengene" mine, to netter på hotell og en verkstedregning på over tre tusen.
Jeg hadde ikke kjørt langt før bilen stanset igjen og nå begynte jeg virkelig å bli redd for hele turen. Heldigvis gikk MGBen greitt resten av turen.
Dag Andreasen i MG-klubben i Rogaland ble min redning. Han kom og hentet meg ved sandvolleybanene og kjørte meg til klubblokalene for å hente noen reservedeler og for å vise meg stedet. Imponerende.
Så kjørte vi til Eirik Steinsland, som er mekaniker og kan engelske bilder. Jeg mener virkelig kan.Han fant raskt hva som var galt, stiftene var slett ikke som de skulle være. For å få nye stifter på plass måtte han skjære litt i fordeleren, for å plass til stifter som egentlig ikke var de korrekte til denne fordeleren.
Deretter gikk bilen perfekt, og jeg hadde ikke noe trøbbel med å komme hjem til hovedstaden. Det var ganske enkelt fantastisk å ha slike MG-kontakter når jeg hadde så mye vanskeligheter. Tusen takk!
Bildet er fra Suleskar på hjemveien. I perfekt vær og bare fryd og gammen.
Tilbake fra Setesdal og Stavanger opprettet av Raymond Wardenær
Vedlegget ble ikke funnet
Da er jeg tilbake i Oslo igjen etter fototuren til Stavanger. Da jeg satt fast i Setesdal, nærmere bestemt Rysstad, var bilen på verksted der fordi den stadig stoppet. Den ble først i orden tirsdag, dagen jeg skulle vært i Stavanger. Verkstedet hadde funnet dårlige kontakter og reparert dem. Denne stansen kostet meg over seks tusen kroner. Der gikk mye av "feriepengene" mine, to netter på hotell og en verkstedregning på over tre tusen.
Jeg hadde ikke kjørt langt før bilen stanset igjen og nå begynte jeg virkelig å bli redd for hele turen. Heldigvis gikk MGBen greitt resten av turen.
Dag Andreasen i MG-klubben i Rogaland ble min redning. Han kom og hentet meg ved sandvolleybanene og kjørte meg til klubblokalene for å hente noen reservedeler og for å vise meg stedet. Imponerende.
Så kjørte vi til Eirik Steinsland, som er mekaniker og kan engelske bilder. Jeg mener virkelig kan.Han fant raskt hva som var galt, stiftene var slett ikke som de skulle være. For å få nye stifter på plass måtte han skjære litt i fordeleren, for å plass til stifter som egentlig ikke var de korrekte til denne fordeleren.
Deretter gikk bilen perfekt, og jeg hadde ikke noe trøbbel med å komme hjem til hovedstaden. Det var ganske enkelt fantastisk å ha slike MG-kontakter når jeg hadde så mye vanskeligheter. Tusen takk!
Bildet er fra Suleskar på hjemveien. I perfekt vær og bare fryd og gammen.
Last edit: 10 år 11 måneder dager siden by Truls Sundt.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3301
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Tilbake fra Setesdal og Stavanger
Fin bil i fine omgivelser!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3306
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Tilbake fra Setesdal og Stavanger
Nå blir det elektronisk tenning! Min MG TD ble en helt annen og bedre bil med elektronisk tenning, så nå går jeg for det samme i MGBen. Eirik Steinsland, spesialisten på engelske biler i Rogaland, anbefalte dette. Og Kjell Hagen Nilsen har dem på lager

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3312
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Tilbake fra Setesdal og Stavanger
Hei Raymond
da anbefaler jeg 123 Ignition, skal selv skaffe den, hvis du har den på lager til MGB motor så ta kontakt Kjell Hagen Nilsen
da anbefaler jeg 123 Ignition, skal selv skaffe den, hvis du har den på lager til MGB motor så ta kontakt Kjell Hagen Nilsen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden #3314
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Tilbake fra Setesdal og Stavanger
Hallo Thor, 1-2-3 ligger klar hos Kjell Hagen Nilsen allerede!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
10 år 11 måneder dager siden - 10 år 11 måneder dager siden #3316
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Tilbake fra Setesdal og Stavanger
Raymond,
med riktig justert forgasser, motor i god stand og 123igition fordeler bør du få en driftsikker GT. Jeg monterte 123igition på min GT og har fått en start og trekkvillig motor som nå har gått ca. 300 mil med den nye fordeleren.Det blir snart en slik fordeler også på min MGB.
På langtur med GT har jeg nå et bensinforbruk på ca. 0,75l/mil
Det er en befrielse å slippe tanker om condensatorskift og stiftåpning.
God sommer!
med riktig justert forgasser, motor i god stand og 123igition fordeler bør du få en driftsikker GT. Jeg monterte 123igition på min GT og har fått en start og trekkvillig motor som nå har gått ca. 300 mil med den nye fordeleren.Det blir snart en slik fordeler også på min MGB.
På langtur med GT har jeg nå et bensinforbruk på ca. 0,75l/mil
Det er en befrielse å slippe tanker om condensatorskift og stiftåpning.
God sommer!
Last edit: 10 år 11 måneder dager siden by Ola Thygesen.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.260 sekunder