EU kontroll m/mangler!

• Ingvild Sjødin
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 dager dager siden #3278 av Ingvild Sjødin
EU kontroll m/mangler! opprettet av Ingvild Sjødin
:) Fruens GT var til EU kontroll i dag og dommen var egentlig veldig bra. Følgende 2ere ble funnet:

Understellsnummer?? - Det skal være stempla inn et eller annet sted på karosseriet. Mekanikeren fant det ikke,- Er det noen som vet hvor det kan stå? Bilen er en 72 modell GT.

Avgass! - Denne var selvsagt helt ute av lage og for å sitere beskrivelsen: "Tydelig ujevn motorgange med feiltenning (Falskluft?) - Jeg er helt uten kompetanse på slikt,- jeg synes bilen går godt, bruker lite bensin og er lettstartet. - Kanskje det er dags for ei forgasseroverhalig. Moderne mekanikere kan ikke slikt men er det noen som overhaler forgasser? - Det mest gledelige var at de ikke fant farlig rust! :cheer: (Bjørn Sjødin).

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 dager dager siden #3280 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne EU kontroll m/mangler!
Disse bilene hadde for det meste ikke noe originalt innstemplet nummer og i mange tilfelle har bilene tidligere blitt registrert på bakgrunn av dataplaten. Når nå kravene har blitt strengere er det ikke sjelden man kommer bort i et tilfelle som ditt. Det kan lage mye problemer og det formelt riktige er å ta kontakt med ditt lokale biltilsyn, forklare saken og få de til å gravere inn nummer på et godkjent sted. Andre har selv gravert inn et nummer f.eks. på høyre innerskjerm, men dette er nok ikke korrekt fremgangsmåte selv om en slik løsning i mange tilfelle har løst problemet.

Ang. forgasserne ville jeg startet med en korrekt oppjustering. Jeg har laget en norsktekstet veiledning for dette og kan sende deg den når jeg kommer hjem fra ferie på f.k. mandag. Du må bare sende meg en email og minne meg på dette på mandag. Du kan da prøve å justere de opp og om ikke dette er tilstrekkelig kan vi ta opp tråden igjen.

• Ingvild Sjødin
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 dager dager siden #3282 av Ingvild Sjødin
Besvart av Ingvild Sjødin i emne EU kontroll m/mangler!
Takker,- god helg i Spania. Nå har vi nesten sydenstemning her like nord for polarsirkelen! Sender mail på mandag.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.172 sekunder
Forumløsning av: Kunena