Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly

• Bjørn-Anders Haverstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 dager dager siden #3269 av Bjørn-Anders Haverstad
Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly opprettet av Bjørn-Anders Haverstad
Min 1972 MGB GT har et noe udefinerbart problem...

Blibklyset fungerer - innimellom. Eller; det gjorde det frem til for noen uker siden, i en periode rett etter at jeg byttet rele..
Nå fungerer ikke blinklyset lenger - og når jeg i pur forglemmelse over dette aktiverer blinklyshendelen - dør også triptelleren..

Har feilsøkt 'det meste' uten å komme i land; har noen av dere opplevd noe lignende - eller likevel har et forslag til løsning?
Har ikke skiftet selve blinklyshendelen enda, det er vel neste trinn...

(forøvrig; enda en ny lekebil er ankommet, denne gang en Scimitar. Siden jeg nå ikke har garasjeplass for alle fire lekebilene, er prisen på MG'en senket til 40.000,- om noen skulle være interessert i en grei men ikke strøken RHD GT

Vedlegget ble ikke funnet

)

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 dager dager siden #3271 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly
Antar du mener at turtelleren dør og ikke triptelleren? Turtellerkretsen er hvit ledning som går fra tenningsbryteren og via en "loop" bak på turtelleren til coilen. Om feilen lå her skulle også bilen stoppet og ikke bare turtelleren. Turtelleren får imidlertid også driftsspenning via en hvit/rød eller brun ledning og om denne mister spenningen grunnet en feil i blinklyshendelen eller releet vil turtelleren "dø". Turtelleren skal også ha en sort jordingsledning festet under en ev festemutterne for bøylen bak på instrumentet. Om denne mangler kan rare ting skje. Kanskje kan dette hjelpe deg litt på vei?

• Bjørn-Anders Haverstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 dager dager siden #3273 av Bjørn-Anders Haverstad
Besvart av Bjørn-Anders Haverstad i emne Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly
Ehhh,selvsagt - turteller...

Takk for svar; skal krype under dashbordet og se om jeg vikle liv i dem igjen i helgen. Om ikke må bestilling pæ en stk blinklyshendel sendes delelageret i Mysen :-)

• Øivind Bøås
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 3 dager dager siden #3275 av Øivind Bøås
Besvart av Øivind Bøås i emne Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly
Hei, man skulle nesten tro at dette er en sykdom som forfølger røde høyrestyrte GT, min mangler blinklys, bremselys og bensinmåler og i tillegg er det noe som drar strømmen ut av bilen, mulig tenningslåsen. Har fått flere tips og får prøve å feilsøke etter ferien.

• Bjørn-Anders Haverstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3433 av Bjørn-Anders Haverstad
Besvart av Bjørn-Anders Haverstad i emne Blinklys fungerer ikke, tripteller dør når blinkly
Ser jeg har glemt å svare på dette..

Endte opp med at jeg skiftet sikringsboks, og satte i nye glassikringer. Da fungerte alt igjen :-)

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.202 sekunder
Forumløsning av: Kunena