Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3151
av Jan Emil Kristoffersen
Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB" opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Etter fem sesonger med min MG TF 1500
(Se bildet , Gardermoen memorial sist helg) er jeg begynt å tenke stadig oftere på en MGB, og har tenkt at innenfor det prisområdet disse bilene befinner seg er det relativt enkelt å finne en bra en. Men så snevrer antallet mulige biler seg inn når man begynner å lage drømmespekken da! Min drømmespekk er vel omtrent slik: Tidlig ståldashbord, femlagret veiv i en litt oppskremt fast road spec motor, Sierra kasse eller fire sync OD, dark BRG, sand interiør med grønn piping. Neg jord, alternator, Halogenlys, rullebelter, nakkestøtter, stab stag, teleskop dempere bak, polybushing for og bak osv.
Jeg ser at firmaer som CCHL, Moto-build og Oselli tilbyr skreddersøm, men vet ikke noe om deres kvalitet, og hva som er utfordringene med et heritage shell ved import til Norge osv. Jeg tror også jeg har skjønt at Kjell H.N har bygget mange biler for kunder, og det finnes en kar i Østfold som også gjør det. ( Kaugerud?)
Jeg kunne sikkert gjort mye selv også ,men behersker ikke sveising og annet avansert karosseriarbeid, og har egentlig ikke tid til å kaste bort for mye tid i garagen når jeg heller vil være evig 21 år ute på veien med Rolling Stones i ørene og vind i håret, om enn 40 år for sent. å derfor er jeg svært takknemlig for noen gode råd og pekere fra dere som har lekt med MG mye lenger enn meg!
Vedlegget ble ikke funnet
(Se bildet , Gardermoen memorial sist helg) er jeg begynt å tenke stadig oftere på en MGB, og har tenkt at innenfor det prisområdet disse bilene befinner seg er det relativt enkelt å finne en bra en. Men så snevrer antallet mulige biler seg inn når man begynner å lage drømmespekken da! Min drømmespekk er vel omtrent slik: Tidlig ståldashbord, femlagret veiv i en litt oppskremt fast road spec motor, Sierra kasse eller fire sync OD, dark BRG, sand interiør med grønn piping. Neg jord, alternator, Halogenlys, rullebelter, nakkestøtter, stab stag, teleskop dempere bak, polybushing for og bak osv.
Jeg ser at firmaer som CCHL, Moto-build og Oselli tilbyr skreddersøm, men vet ikke noe om deres kvalitet, og hva som er utfordringene med et heritage shell ved import til Norge osv. Jeg tror også jeg har skjønt at Kjell H.N har bygget mange biler for kunder, og det finnes en kar i Østfold som også gjør det. ( Kaugerud?)
Jeg kunne sikkert gjort mye selv også ,men behersker ikke sveising og annet avansert karosseriarbeid, og har egentlig ikke tid til å kaste bort for mye tid i garagen når jeg heller vil være evig 21 år ute på veien med Rolling Stones i ørene og vind i håret, om enn 40 år for sent. å derfor er jeg svært takknemlig for noen gode råd og pekere fra dere som har lekt med MG mye lenger enn meg!
Last edit: 11 år 1 måned dager siden by Jan Emil Kristoffersen. Grunn: glemt tekst
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3152
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
Har ikke noe konkret å foreslå til hvor du kan finne bil, men må melde at jeg synes dette er veldig morsomt! Du har jo kjørt MGBen min, og den er blitt enda veldig mye bedre etter at Sierra-kassen kom på plass. På grunn av lekkasjetrøbbelet med den trelagrede blir det nok femlagret motor hos meg også etter hvert.
Og så har jeg ikke glemt at jeg har lånt en film av deg
Og så har jeg ikke glemt at jeg har lånt en film av deg

- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3154
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
Hei Jan Emil,
Ønskene dine om MGB høres nesten ut som min MGB. Rent bortsett fra fargevalg.
En 1968 modell er perfekt til å få akkurat den bilen du beskriver.
Har også en del erfaringer å dele med deg på hvem som kan bygge den bilen du ønsker.
Om du ringer meg i kveld, torsdag 29.5 eller før 12 i morgen så kan vi gjerne ta en MGB prat.
(etter det reiser jeg på en ukes ferie til Scotland og litt vanskeligere å ringes før jeg er hjemme igjen)
91528777
Hilsen
Steinar
Ønskene dine om MGB høres nesten ut som min MGB. Rent bortsett fra fargevalg.
En 1968 modell er perfekt til å få akkurat den bilen du beskriver.
Har også en del erfaringer å dele med deg på hvem som kan bygge den bilen du ønsker.
Om du ringer meg i kveld, torsdag 29.5 eller før 12 i morgen så kan vi gjerne ta en MGB prat.
(etter det reiser jeg på en ukes ferie til Scotland og litt vanskeligere å ringes før jeg er hjemme igjen)
91528777
Hilsen
Steinar
- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
11 år 4 uker dager siden #3156
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
Steinar, god tur til Skottland! Med det samme du er der borte, kan du ikke ordne slik at det blir ferjeforbindelse fra Bergen eller Kristiansand igjen?

- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 4 uker dager siden - 11 år 4 uker dager siden #3157
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
He-he,
ja, jeg skulle veldig gjerne ordet en ny fergeforbindelse Raymond. Men det er vel ikke pund nok i reisekassa til å få til det.
DFDS som legger ned Esbjerg-Harwich sier båten skal brukes på en annen linje.
Vi kan jo ha noen våte drømmer om at de finner ut at Gøteborg-Kristiansand-Newcastle er en perfekt linje å sette den inn på. Da får de med seg mye fra Skandinavia.
Men, det blir vel helst med drømmen.....
ja, jeg skulle veldig gjerne ordet en ny fergeforbindelse Raymond. Men det er vel ikke pund nok i reisekassa til å få til det.
DFDS som legger ned Esbjerg-Harwich sier båten skal brukes på en annen linje.
Vi kan jo ha noen våte drømmer om at de finner ut at Gøteborg-Kristiansand-Newcastle er en perfekt linje å sette den inn på. Da får de med seg mye fra Skandinavia.
Men, det blir vel helst med drømmen.....
Last edit: 11 år 4 uker dager siden by Steinar Braaten.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 uker dager siden #3158
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Søker noen råd om anskaffelse av "den ultimate MGB"
Ja, ingen tvil om at turen i din B var skjellsettende! Selv om TF -en går som en kanon med bl.a fem grinns kasse så ser jeg at en B hadde vært en greit skritt videre i minn klassiske almendannelse hva engelske biler angår.
Skjønner du sliter litt med oljelekkasje, men spent på å høre mer om din Sierra-opplevelse!
Skjønner du sliter litt med oljelekkasje, men spent på å høre mer om din Sierra-opplevelse!
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.364 sekunder