MOTOROVERHALING
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3105
av Halvor Asland
MOTOROVERHALING opprettet av Halvor Asland
Hei
Her er løsningen for de som har boret blokka for mange ganger:
Cylinder liners!!
Nå er det bare å sette motoren sammen igjen og vri om nøkkelen...
:whistle:
Her er løsningen for de som har boret blokka for mange ganger:
Cylinder liners!!
Nå er det bare å sette motoren sammen igjen og vri om nøkkelen...
:whistle:
Last edit: 11 år 1 måned dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3106
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MOTOROVERHALING
Bilder:
Vedlegget ble ikke funnet
- Are Wang
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3107
av Are Wang
Besvart av Are Wang i emne MOTOROVERHALING
Hei..
Blandt annet kjent metode for klassik racing , man slipper "utbuling " av sylindervegger..Men det koster flesk og få gjort i Norge.. Har du sjekka prisen Halvor ??
Blandt annet kjent metode for klassik racing , man slipper "utbuling " av sylindervegger..Men det koster flesk og få gjort i Norge.. Har du sjekka prisen Halvor ??
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3108
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MOTOROVERHALING
Hei Are
Slike Cylinder liners er av en mye sterke stål-legering en støpejernet i blokken. Derfor vil slike liners forsterke sylinderveggen.
Jeg fikk indikasjoner på mellom 5 og 10 000 kr i Norge, mens prisen i England ca. under halvparten. Jeg sendte blokka over på en pall ( sammen med 2 andre motorer jeg ønsket å overhale). Jeg sjekket så kostnad for forsendelse til England fra norske transportører. Pris: rundt 5000,-. Så fikk jeg Maynard ( som har utført overhalingene ) til å sjekke fra England. Pris 2400,-. Utrolig!!! Nå venter jeg pallen i retur med en 1800 motor til min MGA, en reparert blokk til min MGB GT og en motor til min........(Triumph TR6...hmmmm). Nå skal jeg også ha over en 1800 motor til min nye servicebil...
Slike Cylinder liners er av en mye sterke stål-legering en støpejernet i blokken. Derfor vil slike liners forsterke sylinderveggen.
Jeg fikk indikasjoner på mellom 5 og 10 000 kr i Norge, mens prisen i England ca. under halvparten. Jeg sendte blokka over på en pall ( sammen med 2 andre motorer jeg ønsket å overhale). Jeg sjekket så kostnad for forsendelse til England fra norske transportører. Pris: rundt 5000,-. Så fikk jeg Maynard ( som har utført overhalingene ) til å sjekke fra England. Pris 2400,-. Utrolig!!! Nå venter jeg pallen i retur med en 1800 motor til min MGA, en reparert blokk til min MGB GT og en motor til min........(Triumph TR6...hmmmm). Nå skal jeg også ha over en 1800 motor til min nye servicebil...
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.258 sekunder