- Mottatte takk 0
Motoren stopper
- Svein Olav Bergh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3090
av Svein Olav Bergh
Motoren stopper opprettet av Svein Olav Bergh
Min 1970 MGB stopper plutselig uten noen slags fusking.
Kan starte igen og kjøre vidre ca. 30 min så stopper den igen.
Noen forslag hva det kan være.
Svein
Kan starte igen og kjøre vidre ca. 30 min så stopper den igen.
Noen forslag hva det kan være.
Svein
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 1 måned dager siden #3091
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Motoren stopper
Jeg ville misstenke rotor, condensator eller coil i denne rekkefølgen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3092
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Motoren stopper
Enig med Truls!!!
Om motoren stopper med ett eller flere rykk, vil en umiddelbart misstenke bensinforsyning. Når en motor stopper slik plutselig, er det tennings-systemet som umiddelbart peker seg ut som feilkilde. Om det ikke er rotor, kondensator eller coil slik Truls beskriver, må du lete etter problemer med spenningsforsyningen fram til coilen. Jeg hadde tilsvarende fusking og det viste seg å være en ledning som i mange år hadde ligget og gnisset mot en skarp kant. Når motor-rommet ble varmt, f.eks. i køkjøring, ble ledningen litt mykere og dermed la den seg ned på den skarpe kanten. Når motor-rommet igjen ble kaldt startet motoren uten problemer. Jeg skal si deg det tok mange banneord før jeg fant problemet!!!!!!
Om motoren stopper med ett eller flere rykk, vil en umiddelbart misstenke bensinforsyning. Når en motor stopper slik plutselig, er det tennings-systemet som umiddelbart peker seg ut som feilkilde. Om det ikke er rotor, kondensator eller coil slik Truls beskriver, må du lete etter problemer med spenningsforsyningen fram til coilen. Jeg hadde tilsvarende fusking og det viste seg å være en ledning som i mange år hadde ligget og gnisset mot en skarp kant. Når motor-rommet ble varmt, f.eks. i køkjøring, ble ledningen litt mykere og dermed la den seg ned på den skarpe kanten. Når motor-rommet igjen ble kaldt startet motoren uten problemer. Jeg skal si deg det tok mange banneord før jeg fant problemet!!!!!!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Rygge
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3098
av Bjørn Rygge
Besvart av Bjørn Rygge i emne Motoren stopper
Har samme problem selv for tiden, men her er det periodisk på noen sekunder av gangen :angry:
Har byttet coil og fordeler, og det er ingen forbedring. Prøver for tiden å hente 12v til coilen fra en annen kurs. Hjelper ikke dette så står jeg nok godt fast.
Alle tips tas imot med stort takk
Har byttet coil og fordeler, og det er ingen forbedring. Prøver for tiden å hente 12v til coilen fra en annen kurs. Hjelper ikke dette så står jeg nok godt fast.
Alle tips tas imot med stort takk
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Knut H. Ødegaard
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3099
av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Motoren stopper
Sjekk tanklokket / lufting..... Når bilen stopper, åpne tanklokket. Sier det sssssshhhhhhhhh er det undertrykk i tanken, dvs tett luftehull. Da går bilen en stund, stopper, og starter igjen når trykket har utlignet.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.211 sekunder