Bra tennkabler til MGB
- Peter Schubert
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3053
av Peter Schubert
Bra tennkabler til MGB opprettet av Peter Schubert
Noen som har noen bra tips på tennkabler till min MGB GT -69. Dem som satt på når jeg kjöpte (tror det var Lucas) var spiste av mus så jeg skaffet nye fra eBay - AccuSpark. Disse var av svaert lav kvalitet å hopper av fordeleren indimellom så nå tenker jeg kjöpe nye.
Noen som har gode erfaringen med en speciell type tennkabler eller skal man helt enkelt bare gå for et par rimelige Lucas-kabler fra eBay??
VH / Peter
Noen som har gode erfaringen med en speciell type tennkabler eller skal man helt enkelt bare gå for et par rimelige Lucas-kabler fra eBay??
VH / Peter
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Peter Schubert
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3054
av Peter Schubert
Besvart av Peter Schubert i emne Bra tennkabler til MGB
Ser på MG owners club at de har 3 forskjellige typer at velg mellom.
Har en orginal motor og fordeler. Burde man gå for de dyre Luminition eller kan man nøjes med en av de billigere??
Hvilken er det jeg skal ha? Hva står 45D /25D for? G085 / G086? GHT 102 / 106 / 184?
VH / Peter
Har en orginal motor og fordeler. Burde man gå for de dyre Luminition eller kan man nøjes med en av de billigere??
Hvilken er det jeg skal ha? Hva står 45D /25D for? G085 / G086? GHT 102 / 106 / 184?
VH / Peter
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3062
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bra tennkabler til MGB
Ingen grunn til å bruke dyre kabler.
45D og 25D er betegnelser på de to fordelertypene av Lucas fabrikat som ble brukt på de fleste MG'er.
G085 og G086 er MGOC betegnelser på pluggkabler for hhv. sidemontering og toppmontering. Samme med GHT102/106/184.
Siden du direkte spør kan jeg opplyse at jeg normalt har alle disse siste på lager.
45D og 25D er betegnelser på de to fordelertypene av Lucas fabrikat som ble brukt på de fleste MG'er.
G085 og G086 er MGOC betegnelser på pluggkabler for hhv. sidemontering og toppmontering. Samme med GHT102/106/184.
Siden du direkte spør kan jeg opplyse at jeg normalt har alle disse siste på lager.
- Peter Schubert
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3070
av Peter Schubert
Besvart av Peter Schubert i emne Bra tennkabler til MGB
Takk for svar.
Jeg tolker det som at jeg burde kjøpe "vanlige" kabler. Sidemontering eller toppmontering betyr vel bare at det er rake eller 90 graders tilkoblinger på fordeleren og burde vel ikke bety så mye hvilken man velger?
Hvis du har rimelige kabler som passer så kjøper jeg gjerne.
VH / Peter
Jeg tolker det som at jeg burde kjøpe "vanlige" kabler. Sidemontering eller toppmontering betyr vel bare at det er rake eller 90 graders tilkoblinger på fordeleren og burde vel ikke bety så mye hvilken man velger?
Hvis du har rimelige kabler som passer så kjøper jeg gjerne.
VH / Peter
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3073
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Bra tennkabler til MGB
Det er forskjellig innfesting til fordelerlokket på de med sidemontering og toppmontering så det er greit om du sjekker dette på forhånd. Du kan ringe meg på tlf. 90862434 mellom kl. 10 og 15 i ukedagene.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.199 sekunder