Motor MGB 1972mod.
- Beiron Larsson
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2684
av Beiron Larsson
Motor MGB 1972mod. opprettet av Beiron Larsson
Hei,
Kan noen hjelpe meg med hva flg. betyr:
18G, 18GA, 18GB, 18GD.
Hva er evt. forskjellene?
Vh
Beiron
Kan noen hjelpe meg med hva flg. betyr:
18G, 18GA, 18GB, 18GD.
Hva er evt. forskjellene?
Vh
Beiron
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #2686
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Motor MGB 1972mod.
Hei Beiron
Ting er ofte ikke altid så enkelt....
Motorbenevnelsene var standardiserte innen BMC.
18 antar jeg du forstå: 1800 cc slagvolum. G betyr at motor skulle monteres i en MG - i dette tilfelle en MGB.
Bokstavene etter G er revisjonsnr. - dvs. varianter.
For å være konkret:
18G og 18GA er de første 2 versjonene. De har kun 3 bærelagere og beregnet for de tidlige 3-synkroniserte girkassene - en etterlvening fra MGA. Disse har også uttak for mekanisk turteller fra kamakselen.
18GB er den første 5-lagrede motoren, men det har fremdeles et svinghjul tilpasset en 3-syncro girkasse.
18GD er den første motoren for den nye 4-syncro girkassen og ble produsert på slutten av 60-tallet. 18GD ble etterfulgt av 18GG I Europa, mens USA-versjonene fikk 18GF. Fra rundt 1970 fikk de Europeiske versjonene benevnelsen 18GH, mens USA fikk 18GJ og GK. Fra 1971 fikk alle betegnelsen 18V og da var det de 3 siffrene etter V som tilkjennega marked og spesifikasjon.
Du finner noe info her: mgaguru.com/mgtech/engine/be100.htm
Håper dette var til noe hjelp.
mvh
Halvor Asland
Ting er ofte ikke altid så enkelt....
Motorbenevnelsene var standardiserte innen BMC.
18 antar jeg du forstå: 1800 cc slagvolum. G betyr at motor skulle monteres i en MG - i dette tilfelle en MGB.
Bokstavene etter G er revisjonsnr. - dvs. varianter.
For å være konkret:
18G og 18GA er de første 2 versjonene. De har kun 3 bærelagere og beregnet for de tidlige 3-synkroniserte girkassene - en etterlvening fra MGA. Disse har også uttak for mekanisk turteller fra kamakselen.
18GB er den første 5-lagrede motoren, men det har fremdeles et svinghjul tilpasset en 3-syncro girkasse.
18GD er den første motoren for den nye 4-syncro girkassen og ble produsert på slutten av 60-tallet. 18GD ble etterfulgt av 18GG I Europa, mens USA-versjonene fikk 18GF. Fra rundt 1970 fikk de Europeiske versjonene benevnelsen 18GH, mens USA fikk 18GJ og GK. Fra 1971 fikk alle betegnelsen 18V og da var det de 3 siffrene etter V som tilkjennega marked og spesifikasjon.
Du finner noe info her: mgaguru.com/mgtech/engine/be100.htm
Håper dette var til noe hjelp.
mvh
Halvor Asland
Last edit: 11 år 4 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Beiron Larsson
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2687
av Beiron Larsson
Besvart av Beiron Larsson i emne Motor MGB 1972mod.
Hei Halvor,
Takk for god hjelp. Dette ga meg svar på det jeg lurte på.
Vennlig hilsen
Beiron Larsson
Takk for god hjelp. Dette ga meg svar på det jeg lurte på.
Vennlig hilsen
Beiron Larsson
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.173 sekunder