Væsker til MGBen

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2645 av Raymond Wardenær
Væsker til MGBen opprettet av Raymond Wardenær
Så kommer spørsmål fra en som kan så lite. Håper dere tilgir.
Jeg var nede i garasjen nå for å se over tilstanden til alle væskene. Jeg bruker bjo bilen hele tiden.
Motorolje: heldigvis bruker bilen lite olje, men den var veldig svart, så jeg bør kanskje skifte nå. Bruker jeg 20-50 også nå om vinteren?
Kjølevæsken så også ut til å trenge fornying. Den så ut til ha brune områder på overflaten.
Bremsevæske, den har to beholdere, ikke sant? Den største beholderen så også ut til å inneholde urenheter, og det var litt lavt nivå på begge.
De to beholderne på forgasserne hadde også lavt nivå. Hvor høyt skal det egentlig være?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
11 år 4 måneder dager siden #2649 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Væsker til MGBen
Du kan bruke en SAE 10W-40 olje om vinteren. Skift også filter. Dersom det flyter noe i kjølevæsken, kan det være olje. Dette kan være rester etter en overhaling, eller olje som lekker inn inn i kjølesystemet. Kjør motoren med litt kaustik soda og spyl godt igjennom før du fyller ny kjølevæske. Missfarget bremsevæske: Bytt bremsevæske. Nivå. Se www.nmgk.no/index.php?option=com_content...b&Itemid=182&lang=nb
Oljenivå forgassere. Se www.nmgk.no/index.php?option=com_content...b&Itemid=182&lang=nb

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2650 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Væsker til MGBen
Takk for det, Truls. Men i linken om bremsevæske nivå på klubbens nettsider står det ikke noe om nivået i teksten, og tegningen er for liten til å se dette ordentlig.
Jeg lurer på om Oljeskiftekspressen i Oslo ordner alt dette?

Mer
11 år 4 måneder dager siden #2651 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Væsker til MGBen
I teksten under bildet står det: Bremsevæske nivået skal være ca 15mm under påfyllingen.

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2652 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Væsker til MGBen
Oops, lette to ganger i teksten uten å se det. Sorry.

• Tom Lynga
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2715 av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Væsker til MGBen
Hei,

Vær litt obs når det gjelder væskenivå på beholderen til bremsevæsken: Har det minket, så kan du ha en lekkasje. Litt skummelt når våre gamle biler bare har 1-krets bremser. Jeg merket det på min MGB; væske forsvant, sakte men sikkert. Harde fine bremser, men plutselig en dag ikke harde lenger. Etterfylte, og STO på bremsen hardt, da fant jeg lekkasjen, og kunne utbedre.

Lærte av min far : Trå alltid hardt på bremsen før hver eneste tur du tar med biler du skal kjøre.

MG-hilsen fra

Tom Lynga, Kolbotn

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.232 sekunder
Forumløsning av: Kunena