Ujevn gange

• Odd Enevold
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2608 av Odd Enevold
Ujevn gange opprettet av Odd Enevold
Har en MGB som ikke vil gå når jeg vil. Starter lett alltid. Etter et par km. begynner den å hakke ved pådrag. Klarer så vidt å liste meg hjem på lavt turtall. Har ny Facet electrik fuel pump 5 psi, nye bremserør og nyoverhalte forgassere. Tenning ikke byttet til elektronisk. Noen med gode ideer?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2610 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ujevn gange
Når det skjer, prøv å stoppe og løs på bensinpåfyllingslokket. Lokket skal ha lufting og om det ikke har det blir det vacuum i tanken så pumpa ikke klarer å pumpe bensin.

Om ikke dette hjelper virker det som om det er et temperatur-relatert problem som forårsaker tenningsproblemer. Kan da være: Kondensator, rotor, for liten stifteåpning, sprekk i fordelerlokk, dårlig tennplugg, dårlige tennpluggkabler. Kan jo også være noen andre ting, men her har du jo litt å starte med :)

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2614 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Ujevn gange
Et lite skudd i mørket her: Nyoverhalte forgassere og ny bensinpumpe med 5 psi trykk? Er forgasserne riktig justert? Er flottørnålene tette nok til å tåle trykket? Det kan jo høres som problemet oppstår når motoren blir varm.

Jeg hadde en del problemer med ujevn gange da jeg byttet bensinpumpe for noen år siden, og alt falt på plass da jeg fikk inn en SU-pumpe med lavere trykk. Denne hendelsen vet Kjell alt om!

Har ellers hatt litt småproblemer med ujevn gange av og til etter Fredagspilsen, men det er kanskje noe annet...?

• Mark Ratcliff
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2615 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Ujevn gange
Er ikke 5psi litt høy for en MGB?

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2617 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Ujevn gange
MGB-motorguru Peter Burgess anbefaler trykkregulator stilt på 1,5 psi hvis man bruker en bensinpumpe med høy kapasitet og SU-forgassere. På Weber eller Dellorto-forgassere mener han 3,5 til 4 psi er passe. Så jeg tror også at 5 psi er i meste laget.

Husker ikke nå hvilket trykk en standard SU-pumpe har, men det er mye lavere enn 5 psi.

Jeg skrev en artikkel i MG Magasinet nr 3 2011 om erfaringene mine med trykk og bensinpumper, og hvor stor forskjell riktig pumpe gjorde. Det bladet ligger vel i arkivene våre på nettsiden her?

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.245 sekunder
Forumløsning av: Kunena