Tiltrekkings moment låsemutter ventiljustering
- Knut H. Ødegaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2562
av Knut H. Ødegaard
Tiltrekkings moment låsemutter ventiljustering opprettet av Knut H. Ødegaard
Jeg har lett både her på forumet og overalt ellers. jeg finner alle momenter for tiltrekking, unntatt ved justering av ventilklaring. Det er kanskje bare sånn at det skal være "sånn passe" men jeg liker å bruke momentnøkkel så ofte jeg kan.... Noen som vet hvilket moment man skal ha?
Altså denne:
Altså denne:
Vedlegget ble ikke funnet
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2564
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Tiltrekkings moment låsemutter ventiljustering
Hei Knut
Jeg har ikke svaret, men gjennom rimelig mange år har jeg dratt dem til "sånn passe" og har aldri erfart at de har løsnet!!! Husk de er fingjengede!!
Jeg har ikke svaret, men gjennom rimelig mange år har jeg dratt dem til "sånn passe" og har aldri erfart at de har løsnet!!! Husk de er fingjengede!!

- Are Wang
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2568
av Are Wang
Besvart av Are Wang i emne Tiltrekkings moment låsemutter ventiljustering
Det er nok med "sånn passe" ...Den skal kun holde sin egen justerskrue og har ingen belastning .. En annen ting er det at en moment nøkkel er ikke lett og plasere når juster skruen skal holdes fast slik at den ikke sviver med tiltrekking... Lykke til
- Knut H. Ødegaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2573
av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Tiltrekkings moment låsemutter ventiljustering
Jeg tenkte kanskje at man trekker til for hånd først under justeringen og så går over med moment etterpå. Men uansett - det trengtes ikke. Gikk over den 3-lagrede sliteren idag, og alle klaringer var dønn på spec. Hurra. Gleder meg til våren, ut å kjøre!

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.230 sekunder