- Mottatte takk 0
Det merkelige problemet, del 2
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 6 måneder dager siden #2302
av Raymond Wardenær
Det merkelige problemet, del 2 opprettet av Raymond Wardenær
Sønnen min og jeg skulle på kino i går. Men bilen startet ikke, ikke strøm på batteriet. Det skyldes at jeg ikke trodde det var nødvendig å slå av hovedstrømbryteren nå den røde lampa ikke blinket. Det var feil.
Dermed fikk jeg mer å gjøre med bilen. Jeg må finne noen som kan løse dette problemet for meg. Det kan høres ut som om det sitter et relé omtrent der hvor en radio skal sitte som ikke fungerer. Sist den røde lampa blinket etter at tenninga var slått av, viste det seg at varsellampene ute også blinket. Det gjorde derimot ikke indikatoren for varsellyset inne i bilen.
PS. Vi tok drosje og rakk forestillingen.
Dermed fikk jeg mer å gjøre med bilen. Jeg må finne noen som kan løse dette problemet for meg. Det kan høres ut som om det sitter et relé omtrent der hvor en radio skal sitte som ikke fungerer. Sist den røde lampa blinket etter at tenninga var slått av, viste det seg at varsellampene ute også blinket. Det gjorde derimot ikke indikatoren for varsellyset inne i bilen.
PS. Vi tok drosje og rakk forestillingen.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 6 måneder dager siden #2306
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Det merkelige problemet, del 2
Den merkelige feilen din ligger sikkert i en kombinasjon av dårlig jord i instrumenter og feil i katastrofelys bryter D (dårlig kontakt inne i bryteren) og katastrofe blinklys relé.
Slå på katastrofe blinklysene og hør om det er den samme lyden du hørte da ladelampen blinket. Slå på og slå av bryteren et par gange og det hender at feilen forsvinner.
Slå på katastrofe blinklysene og hør om det er den samme lyden du hørte da ladelampen blinket. Slå på og slå av bryteren et par gange og det hender at feilen forsvinner.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2357
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Problemet løst
Triconor i Ole Deviksvei i Oslo, ordnet i dag opp i problemet! Nå fungerer alt som det skal igjen. Det er en svært god følelse, faktisk!
Det har nok vært amatører på plass og rotet i ledningsnettet her, så Triconor måtte fjerne en kabel og sette inn et rele som manglet.
Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mye mer med bilen sjøl, men ser jo også at når "amatører" gjør arbeid på disse bilene så blir endel gjort feil.
Det var så artig å sette på blinklysene på hjemveien i dag, for nå blinket de helt rytmisk og regelmessig!
Det har nok vært amatører på plass og rotet i ledningsnettet her, så Triconor måtte fjerne en kabel og sette inn et rele som manglet.
Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mye mer med bilen sjøl, men ser jo også at når "amatører" gjør arbeid på disse bilene så blir endel gjort feil.
Det var så artig å sette på blinklysene på hjemveien i dag, for nå blinket de helt rytmisk og regelmessig!
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden - 11 år 5 måneder dager siden #2365
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Det merkelige problemet, del 2
Raymond
Plutselig gikk det opp for meg hvorfor du til stadighet er innom et MG verksted!!!
:woohoo:
Plutselig gikk det opp for meg hvorfor du til stadighet er innom et MG verksted!!!
Vedlegget ble ikke funnet
:woohoo:
Last edit: 11 år 5 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2366
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Det merkelige problemet, del 2
Halvor,
Raymond er ofte innom meg, men som du vet ser ikke jeg sånn ut så det kan ikke være det som trekker :cheer:
Når jeg får tenkt meg om så mente du selvfølgelig bilen og ikke jenta og siden jeg har et par slike her er det nok det som trekker! Og jeg som trodde det var meg
Raymond er ofte innom meg, men som du vet ser ikke jeg sånn ut så det kan ikke være det som trekker :cheer:
Når jeg får tenkt meg om så mente du selvfølgelig bilen og ikke jenta og siden jeg har et par slike her er det nok det som trekker! Og jeg som trodde det var meg

- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2376
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Det merkelige problemet, del 2
HEI Raymon det var jo fint du fikk orden på det elektriske relle feil kan jo lage mye problemer men med rett ekprtrise så går det bra MVH Bjørn
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.288 sekunder