Feil bremsevæske Carlube, MGB 1977, Alf S - siste

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2013 av Alf Schibstad
Jeg er nå i gang med å ta opp hele bremsesystemet for å skifte all "innmat", bremseslanger samt "kokte" bremsebakker bak. Dere husker sikkert historien med at jeg ble solgt, etter samråd med butikkeier, feil væske. I feilfinningsperioden ble det mye varmgang av bremsene før hele greia låste seg og det ble klart for all verden at det jeg trodde var bremsevæske egentlig var hydraulikkolje, kombinert til bremsebruk for Citroen og Rolls Royce. Jeg har tatt tre hjul og det går greitt framover. Nå er det hjul 4 og hovedsylinder samt clutch som står for tur.

Kommer til å fremme formelt erstatningskrav en av dagene nå - har fått oversikt over kostnadene.

Men, så kommer spørsmålet: Må jeg virkelig inn i bremseservoen, som er av den senere kombitypen som går rett inn i hovedsylinderen, den er nærmest "bakt" sammen med hovedsylinderen i en unit? Kan ikke umiddelbart se at det kommer noe væske inn dit fra hovedsystemet?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
11 år 7 måneder dager siden #2014 av Truls Sundt
Dersom det ikke har lekket ut væske i servoen skulle det ikke være nødvendig å gjøre noe der. se ellers

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2088 av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Feil bremsevæske Carlube, MGB 1977, Alf S - siste
Da er alt i hele systemet - bremser og clutch skiftet, slitte og ødelagte deler skiftet ut.

Men, jeg får jo ikke luftet noe, ingenting lar seg pumpe gjennom.

Sikkert fordi at når alt er "tomt" må det ekstra triks til. Heller ikke clutchen samarbeider. Her sitter den eneste delen jeg ikke har skiftet; gummislangen til slavesylinderen, bestilte den i dag. Kan være at den har falt sammen og virker som en enveisventil. Ellers er alle bremseslangene skiftet. Har kontakt med "mitt" velvillige bilverksted, de sier jeg må "prime" hovedsylinderen ved å løsne bremseledningene og presse ut væske med pedalen først, deretter begynne med forhjulene.

Akkurat nå er jeg imidlertid drita lei, og skal ta noen dager timeout med min bedre halvdel og gjøre noe helt annet.

Forhandleren har betalt alle utgifter så langt uten diskusjon (over titusen), en fair mann! Alf

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2139 av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Feil bremsevæske Carlube, MGB 1977, Alf S - siste
Da vil jeg gjerne takke alle, og spesielt Truls, som har fått mye mas fra meg på telefon, for all velvillig hjelp.
Med bremser og clutch på min MGB.
Som fremdeles ikke er i orden. Jeg har skiftet alt av slanger og innmat, ny hovedsylinder måtte jeg jo montere nytt pakningssett i, denne har jeg hatt oppe to ganger for dobbeltsjekk - og bremsevæsken vil ikke bakover, bare fram.
Nå har jeg faktisk gitt opp og satt bilen i opplag for vinteren, gjorde dette etter siste forsøk i dag(!), 27.11. Tanker om salg har spøkt i hodet nå, for jeg har brukt uhorvelig mye tid på dette, men:

Jeg har også fått råd og oppmuntring av mitt verksted i Gjerstad. De vil ta bilen inn tidlig i april; der er det to erfarne mekanikere som kan herje med den til den forhåpentligvis motvillig gir etter og blir snill gutt igjen, som den alltid har vært før. Igjen, takk til alle!!!

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.257 sekunder
Forumløsning av: Kunena