Slavesylinder clutch MGB
- Alf Schibstad
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1705
av Alf Schibstad
Slavesylinder clutch MGB opprettet av Alf Schibstad
Jeg har hatt en perfekt fungerende clutch i over ti år, etter at jeg skiftet slavesylinderen. Og, den virket som vanlig fint i dag også. Så bestemte jeg meg for å skifte bremsevæske i clutchsystemet, væsken var over 10 år. Tabbe.
JEG FÅR IKKE LUFTET DEN SKIKKELIG! Nå er det bare så vidt clutchen frir ut. Ingen lekkasjer. Prøvde å tilte bilen med nesa opp, for å få luftenippelen høyt. Får det ikke til.
Kan noen hjelpe med tips, værsåsnill? Alf Schibstad, Gjerstad.
JEG FÅR IKKE LUFTET DEN SKIKKELIG! Nå er det bare så vidt clutchen frir ut. Ingen lekkasjer. Prøvde å tilte bilen med nesa opp, for å få luftenippelen høyt. Får det ikke til.
Kan noen hjelpe med tips, værsåsnill? Alf Schibstad, Gjerstad.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden - 11 år 9 måneder dager siden #1706
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Slavesylinder clutch MGB
Hei Alf
Prøv følgende: løsne slaven fra clutch-huset og la den henge nedover. Dermed vil luften stige oppover. Etter en stund- dytt stempelet i slaven helt i bunn og se om det bobler i reservoiret. Monter så slaven igjen og sjekk om forholdene er bedre. Hvis ikke repeter det hele.
Mvh
Halvor
Prøv følgende: løsne slaven fra clutch-huset og la den henge nedover. Dermed vil luften stige oppover. Etter en stund- dytt stempelet i slaven helt i bunn og se om det bobler i reservoiret. Monter så slaven igjen og sjekk om forholdene er bedre. Hvis ikke repeter det hele.
Mvh
Halvor
Last edit: 11 år 9 måneder dager siden by . Grunn: staveleif
- Åsmund Martinsen
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1743
av Åsmund Martinsen
Besvart av Åsmund Martinsen i emne Slavesylinder clutch MGB
Av de "gamle" verkstedgutta har jeg lært at den enkleste måten å lufte
en vanskelig clutchen på, er å bruke å bruke lufttrykk. Ikke pressluft men f.eks. en pumpe til å trykkprøve radiator. Elles går det også bra med en vanlig sykkelpumpe.
en vanskelig clutchen på, er å bruke å bruke lufttrykk. Ikke pressluft men f.eks. en pumpe til å trykkprøve radiator. Elles går det også bra med en vanlig sykkelpumpe.
- Frank Rygh
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden - 11 år 9 måneder dager siden #1744
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne Slavesylinder clutch MGB
Hei
Måten som Halvor beskriver er en av flere gode måter å gjøre dette på.
Selv holdt jeg på lenge før jeg fikk til min egen.
Men du kan også gjøre dette,
Få tak i en klar plastslange som passer over luftenippel både på slavepumpe og luftenippel på bremsekalipper.
Fest den først på slavepumpens luftenippel, fyll så slangen med bremseveske. Fest den så på nippelen til bremsekalipperen. Løsne begge luftenippler . Få en til å trå forsiktig på bremsen .. Dette vil føre til at du presser bremseveske fra bremsene og opp i beholderen til clutchen. Når det bobler i beholderen til clutchen er det veske hele veien. Pass på at du etterfølger bremsen og at den ikke går tom på denne måten,
Skru til begge nippler .
Détte funker ...
Måten som Halvor beskriver er en av flere gode måter å gjøre dette på.
Selv holdt jeg på lenge før jeg fikk til min egen.
Men du kan også gjøre dette,
Få tak i en klar plastslange som passer over luftenippel både på slavepumpe og luftenippel på bremsekalipper.
Fest den først på slavepumpens luftenippel, fyll så slangen med bremseveske. Fest den så på nippelen til bremsekalipperen. Løsne begge luftenippler . Få en til å trå forsiktig på bremsen .. Dette vil føre til at du presser bremseveske fra bremsene og opp i beholderen til clutchen. Når det bobler i beholderen til clutchen er det veske hele veien. Pass på at du etterfølger bremsen og at den ikke går tom på denne måten,
Skru til begge nippler .
Détte funker ...
Last edit: 11 år 9 måneder dager siden by Frank Rygh.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
11 år 9 måneder dager siden #1749
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Slavesylinder clutch MGB
Noen slavesylindere er levert med inngangen og lufteventilen byttet om (de skal ha samme gjenger)
Hvis lufteventilen er i enden av sylindere og ikke på toppen er systemet umulig å lufte.
Hvis lufteventilen er i enden av sylindere og ikke på toppen er systemet umulig å lufte.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.191 sekunder