- Mottatte takk 0
Forgassere justering.
- Beiron Larsson
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1362
av Beiron Larsson
Forgassere justering. opprettet av Beiron Larsson
Får ikke ned turtallet på tomgang uansett justering. Turtallet ligger på 2000 - 2200.Tenning og ventiler er riktige. HIF 4 SU forgassere. Kan noen hjelpe til med gode ideer ? 
Vh
Beiron

Vh
Beiron
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 10 måneder dager siden #1363
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Forgassere justering.
For at motoren skall gå på 2000 omdreninger må den få luft. Enten henger forgasser spjellene. Et eller begge, eller så suger den falsk luft. Sjekk også om choken henger.
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1372
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Sv: Forgassere justering.
Hei
Hvis du har en fjæranordning på spjellende så kan årsaken være der. Når fjæren på disse blir slitt, så lukker de ikke fullstendig og da får du mye falsk luft.
Jeg hadde det på mine HIF4 forgassere, samme problem. Skiftet da til spjel uten.
Hvis du har en fjæranordning på spjellende så kan årsaken være der. Når fjæren på disse blir slitt, så lukker de ikke fullstendig og da får du mye falsk luft.
Jeg hadde det på mine HIF4 forgassere, samme problem. Skiftet da til spjel uten.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1380
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Forgassere justering.
PÅ HIF forgasserne er det et lite messingrør som peker på skrått oppover. Dette er beregnet tilkoblet til ventileringen av motoren, vanligvis gjennom en slange fra fremre sidedeksel på motorens venstre side. Om denne slangen ikke er tilkoblet eller rørene er plugget får man mange rare resultater på gangen så sjekk at disse er på plass og slangene ikke tilstoppet eller sprukket.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.260 sekunder