- Mottatte takk 0
Parklys
- Geir Iversen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1344
av Geir Iversen
Parklys opprettet av Geir Iversen
Hei.
Parklyset på min Mgb ble plutselig borte. Har sjekket sikringer- de er hele.Jeg tok en motorvask for en stund siden , vet ikke om det har noe og si. Vanlig lys , fulltlys og bremselys virker. Er det noen som har vært borte i noe tilsvarende
Mvh Geir Iversen
Parklyset på min Mgb ble plutselig borte. Har sjekket sikringer- de er hele.Jeg tok en motorvask for en stund siden , vet ikke om det har noe og si. Vanlig lys , fulltlys og bremselys virker. Er det noen som har vært borte i noe tilsvarende
Mvh Geir Iversen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 10 måneder dager siden #1346
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Parklys
På teknisk bibibliotek under service på MGB, finner du siden under.
Den kan hjelpe deg med feilsøking. Prøv med en prøvelampe om det er strøm til de to nederste sikkringene når parklysene er på. Sjekk også om det er strømm ut fra lysbryter på den røde ledningen med grønn stripe
www.nmgk.no/index.php?option=com_content...id=26:mgb&Itemid=182
Ledningsdiagram finner du her:
www.nmgk.no/images/article_illstr/mgb/19...old_climate_1547.jpg
Den kan hjelpe deg med feilsøking. Prøv med en prøvelampe om det er strøm til de to nederste sikkringene når parklysene er på. Sjekk også om det er strømm ut fra lysbryter på den røde ledningen med grønn stripe
www.nmgk.no/index.php?option=com_content...id=26:mgb&Itemid=182
Ledningsdiagram finner du her:
www.nmgk.no/images/article_illstr/mgb/19...old_climate_1547.jpg
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1356
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Parklys
Hei så vidt jeg husker er ledningne til park lyset bare rød .Har du lys på instrumentene er sansynligvis feilen i motor rummet deter ingen egen sikkring for parklyset se på sammenkoblingene i motor rummet .NB Sikkringene kann lure deg tråen er hel men løs i enden du ikke ser MVH Bjørn
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1358
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Parklys
Dette er riktig for biler frem til høsten 1967. På Mk II er det sikkringer på parklys til høyre og venstre side. Ledningen frem til sikkringene for parklys fra lysbryter er rød med grønn stripe. Fra sikkringene er ledningen rødBjørn Rygh skrev: Hei så vidt jeg husker er ledningne til park lyset bare rød .Har du lys på instrumentene er sansynligvis feilen i motor rummet deter ingen egen sikkring for parklyset se på sammenkoblingene i motor rummet .NB Sikkringene kann lure deg tråen er hel men løs i enden du ikke ser MVH Bjørn
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1359
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Parklys
Hei
Dette virker kanskje banalt, men...
Når en lyspære ikke virker, kan det være 3 grunner:
1) pæra er gått
2) brudd i spenning til lyset
3) mangelende jord
Jeg antar du har sjekket 1). Hvis ikke sjekker du pæra ved enten å måle om det er motstand i den, eller koble den opp mot en 12V kilde.
Truls har beskrevet 2) glimrende over.
Hva gjelder 3, ser vi ofte at lampeholder kan være irret i kontakt med vann. Dette skaper i første omgang kontakt motstand ( oppleves som varme) og deretter kontraktbrudd. Som et alternativ til å bruke kniv eller sandpapir for å fjerne irr, kan du prøve kokende vann. Jeg fikk også en gang et kjerringråd om å ha litt Zalo i det kokende vannet, men har ikke sett den helt store effekten.
Som Truls er inne på - enten mangler pæra 12V eller så mangler den jord-kontakt....
Banalt?
mvh
Halvor
Dette virker kanskje banalt, men...
Når en lyspære ikke virker, kan det være 3 grunner:
1) pæra er gått
2) brudd i spenning til lyset
3) mangelende jord
Jeg antar du har sjekket 1). Hvis ikke sjekker du pæra ved enten å måle om det er motstand i den, eller koble den opp mot en 12V kilde.
Truls har beskrevet 2) glimrende over.
Hva gjelder 3, ser vi ofte at lampeholder kan være irret i kontakt med vann. Dette skaper i første omgang kontakt motstand ( oppleves som varme) og deretter kontraktbrudd. Som et alternativ til å bruke kniv eller sandpapir for å fjerne irr, kan du prøve kokende vann. Jeg fikk også en gang et kjerringråd om å ha litt Zalo i det kokende vannet, men har ikke sett den helt store effekten.
Som Truls er inne på - enten mangler pæra 12V eller så mangler den jord-kontakt....
Banalt?
mvh
Halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1366
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Parklys
HEI det er murlig Truls har rett ,men det er ikke opplyst om vilken model midgeten er. jeg ser att truls henviser til et skjema for mgb.PS jeg tror di som er inne på siden finner frem selv uten at truls må kopiere.MVH Bjørn
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.196 sekunder