Sort røyk fra motor.

• Nicholas Macleod
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1074 av Nicholas Macleod
Sort røyk fra motor. opprettet av Nicholas Macleod
Halloen,

Jeg koste meg på motorveien forleden da min 1969 mod MGB 1,8 bestemte seg å fylle hele bilen med sort oljedunstig røyk. Jeg stakk hodet ut av vinduet og det fungerte fint nok for å komme meg hjem.

Etter nærmere undersøkelser så uler det opp damp/gass/røyk fra lokket man fyller olje på. Er et lite hul som jeg regner med er overtrykksventil på selve skrulokket!?!

nå kan ikke bilen brukes da denne varme røyken fyker rett på undersiden av panser og jeg er redd lakken kan bli skadet.

Noen som har hørt/sett lignende - kan det være så enkelt å bytte skrulokket?

Oljetrykkmåleren hopper stabilt mellom 50 og 60.

I tillegg - er det noen som kan anbefale en nettbutikk for MG da jeg mangler noen skruer og bolter for å feste interiør.

Setter stor pris på tilbakemeldinger

Mvh

Nick

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1076 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Sort røyk fra motor.
Dette høres nok ut som om det er litt mer alvorlig enn å bytte oljepåfyllingslokket. Det er et par muligheter ute og går her som f.eks. hull i et stempel, ødelagye stempelfjærer, sprekk i sylindervegg osv. Mål kompresjonen og du vil antagelig finne en sylinder som har mye lavere kompresjon enn de andre. Topplokket må så av for å se hvor problemet ligger, men du må nok regne med at motoren må ut og repareres.

• Nicholas Macleod
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1096 av Nicholas Macleod
Besvart av Nicholas Macleod i emne Sv: Sort røyk fra motor.
takk skal du ha for svar - jeg har lest meg litt opp og ser ut som du har rett. motoren blir åpnet i helgen så får jeg kryse fingrene for at det ikke er for alvorlig.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.178 sekunder
Forumløsning av: Kunena