Skadet GTen på veien nordover

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 6 dager dager siden #1018 av Raymond Wardenær
Skadet GTen på veien nordover opprettet av Raymond Wardenær
:(
Jeg er på vei til Røst (nok en gang) og hadde gledet meg til å vise fram en veldig fin MGB GT. Den gang ei. I Østerdalen et sted kom jeg utenfor asfalten (regn og glatt) og subbet hele høyresiden i autovernet. Se bildet.
Den skal sevsagt ordnes med en gang jeg er hjemme igjen. Så lurte jeg på forsikringen min. Jeg har den hos LMK nå. Er det da de som bestemmer hvor den skal repareres? Kan jeg f. eks. bruke Skadevekk i Oslo?
Bilen er veldig fin nå, men jeg har en følelse av at den er litt nervøs i styringen. Dette må jeg også få sjekket når jeg er tilbake i Oslo om et par uker.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 dager dager siden #1025 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Skadet GTen på veien nordover
Hei Raymond

Uff da......

Dette er utvilsomt en kaskoskade...

Du har som jeg ser det 2 valg: Du kan be om å få utbetalt erstaningsbeløpet kontant, eller å få bilen reparert. Jeg er nokså sikker på at om du ber om kontant oppgjøre, får du IKKE utbetalt mva.!!! Om bilen blir reparert av et verksted blir mva. selvsagt utbetalt.

Et forsikringsselskap er opptatt av en ting; lavest mulig kostnader ved skadeutbetalinger. Om dit prefererte verksted kan matche prisen til takstmannen eller forsikringsselskapet foretrukne selskap, skal normalt ikke dette være noe problem. Om Skadevekk derimot er dyrere enn taksten, da oppstår det et problem.

Det du kan gjøre, er å dra til Skadevekk og be de om å taksere skaden. Ta deretter kontakt med forsikringsselskapet ditt og fremlegg taksten. Normalt vil ditt forsikringsselskap ønske en uavhengig takst. Min erfaring som er beskrevet i sist MG-Magasinet er at takstmennene er i bukselomma på forsikringsselskapene og MÅ utfordres!! Om taksten blir lavere enn det Skadevekk har beregnet, så utfore takstmannen. Det gjorde jeg og fikk ut nesten dobbelt så mye enn første takst...

Lykke til

Halvor

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 dager dager siden #1028 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Skadet GTen på veien nordover
Takk skal du ha, Halvor. Jeg tror etter nærmere ettertanke (og råd fra Bjørn Rygh) at dette ikke er en skade for Skadevekk. Men jeg kontakter et verksted jag har blitt anbefalt.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 21 timer dager siden #1045 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Skadet GTen på veien nordover
Utrolig synd dette da Raymond. Dette er jo "mat" for Bilskade og Lakk som holder til tvers over gaten for meg. De har kontakt med Watercircles som er forsikringsselskpate bak LMK forsikringen og kan utbedre denne skaden slik at bilen blir like bra (eller bedre) som den var. Du tar vel uansett kontakt med meg når du er tilbake?

• Raymond Wardenær
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1051 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Skadet GTen på veien nordover
Ja, Kjell, jeg tar "alltid" kontakt med deg. Kanskje for mye mas fra meg. Jeg tror også at bensinfilteret må renses, igår, mens jeg var på Røst, fikk jeg stans igjen, men heldigvis startet den etter noen minutter.
Jeg legger ved et bilde av bilen på Røst. Tatt i ellevetiden om kvelden.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.215 sekunder
Forumløsning av: Kunena