Temperatur stiger på tomgang på min MGF

• leif helge bjerkvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #91 av leif helge bjerkvik
Besvart av leif helge bjerkvik i emne Sv: Temperatur stiger på tomgang på min MGF
Hei igjen. Interesant inspill der. Hvordan arter lekasje kjølevann til atmosfære seg? Somsagt ikke olje i kjølevan og ikke vann i olje.

Kan kjølevann forsvinne rett til luft? Tror jeg har kjent kjølevæske lukt. Jeg oppdaget nå etter at jeg har kjørt at jeg mister gqanmske mye kjøleveske ved småkjøring. Kan det gå rett ut i luft? Kan ikke se noe igjennom eksos. Som du sikkert ser er jeg har jeg lite kjenskap til bilmotorer men har generell proktisk innsikt. Vil prøve co2 i kjølevann. Har trykktestings av kjølesystem noe for seg? Hvor kan kjølevann gå viss ikke igjennom motor? Ser ingen lekasjer.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #93 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Temperatur stiger på tomgang på min MGF
På begge sider av toppakningen er det påvulket en tettingslist av et gummiaktig stoff. Når denne løsner vil det oppstå lekkasje: www.lame-delegation.de/mgf-net.de/hgf/jf_HGF3.jpg
En trykktest vil kunne avsløre en lekkasje, men så lenge det er tilstrekkelig med væske i systemet skal ikke kjølingen påvirkes.
Den vanligste lekkasjen er at lokket til ekspansjonstanken ikke holder tett.

• leif helge bjerkvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #96 av leif helge bjerkvik
Besvart av leif helge bjerkvik i emne Sv: Temperatur stiger på tomgang på min MGF
Mistenker nå sterkt at jeg har lekasje på toppakning til luft. Da jeg mister vann bare når jeg kjører. Selv med normal temp. Når jeg stopper hører jeg en tynn pipelyd som kan være lekasjen jeg hører.
Kan ikke se noe lekasje noe sted men synes jeg kan kjenne lukt etter at jeg har kjørt. Har bestil lokk til ekspansjons tank men det virker som dette er tett. Motoren har kun gått 15 000 så jeg er overrasket over dette problemet. Men skjønner at dette er et problem selv om denne motoren er fra 2008 og skulle ha den siste modifiserte pakning og innlegg.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden - 12 år 11 måneder dager siden #100 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Sv: Temperatur stiger på tomgang på min MGF
Det vanligste lekkasjestedet når toppakningen lekker er i forkant på høyre side (over generatoren) som på bildet jeg linket til. Du må ta av motordekselet bak seteryggene for å se skikkelig.
Last edit: 12 år 11 måneder dager siden by Truls Sundt. Grunn: Rettet høyre

• leif helge bjerkvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 11 måneder dager siden #109 av leif helge bjerkvik
Hei Jon takk for gode tips . beklager seint tilsvar. Skal lete etter lekasjer først i toppakning slik du sa og deretter i rør og slanger. Leibjerk

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.192 sekunder
Forumløsning av: Kunena