MGF - startvansker/elektrisk?

• Hans Erik Sand
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 2 uker dager siden #6295 av Hans Erik Sand
MGF - startvansker/elektrisk? opprettet av Hans Erik Sand
Har en 1999 MGF som ikke vil starte. Det kommer et klikk, høres ut som om det er fra motorrommet, så skjer det ikke noe mer.

Har gjort følgende:
- Byttet batteri. Det som sitter på nå er helt nytt og fulladet. Samme problem.
- Har sjekket at sko og poler er godt festet. - ledningen er godt festet til jord.

Noen som har tips til videre fremgangsmåte? Jeg har ikke Multimeter, men må kanskje få kjøpt meg et? Tips?

(Det er jo forsåvidt interessant og gøy å feilsøker og fikse litt, men ikke akkurat nå som sola skinner og det er over 20 grader..)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 2 uker dager siden #6296 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne MGF - startvansker/elektrisk?
Sjekk først at starterkabelen har god forbindelse. Det er også mulig at starterdrevet ikke går i inngrep med startkransen og at innslaget dermed ikke får dannet kontakt. Sett bilen i femte gear og dytt den litt fremover eller bakover slik at svinghjulet får endret posisjon før nytt startforsøk.

• Hans Erik Sand
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 2 uker dager siden #6297 av Hans Erik Sand
Besvart av Hans Erik Sand i emne MGF - startvansker/elektrisk?
Forsøkte å dytte de litt etc. Det funket ikke. Den starter og går fint på "trillen". Når du mener forbindelse; mener du å sjekke solenoiden på starteren? Før jeg setter igang; er denne lettes å nå fra under bilen eller ovenfra?

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 2 uker dager siden #6299 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne MGF - startvansker/elektrisk?
Hvis kabelskoene i begge ender på starterkabelen har god forbindelse, er det muligens kontaktstykket i starterinnslaget som er brent eller løst. Starteren kommer man lettest til fra motorrommet.

• Per Arnfinn Andersen
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 1 uke dager siden #6305 av Per Arnfinn Andersen
Besvart av Per Arnfinn Andersen i emne MGF - startvansker/elektrisk?
Tipper på at startssperren spiller deg et puss. Min 1999 modell gjør ofte det. Jeg har funnet ut at sperren slår inn bare få sekunder etter at jeg har låst opp. Men dersom jeg åpner døren og lar den være åpen til jeg får satt meg inn og startet, går det bra. Dersom jeg er for sent ute, lukker jeg døren, låser den med fjernkontrollen og låser opp umiddelbart. Vrir raskt på nøkkelen og bilen starter. Elektronikken lever sitt eget liv. Det samme gjør alarmen på min bil. Har satt bryter på hornet for fredens skyld.

• Hans Erik Sand
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
5 år 1 uke dager siden #6306 av Hans Erik Sand
Besvart av Hans Erik Sand i emne MGF - startvansker/elektrisk?
Jeg lurer på om du har rett. Samme dag som jeg planla å ta en kikk i motorrommet startet den plutselig igjen. Eneste jeg hadde gjort var å gi den en vask. Har derfor også lurt på om det kan ha med jording å gjøre; bare en løs tanke om vann, kontakt..etc. Men jeg husker ikke helt om jeg gjorde noe annerledes med dører og alarm. Når starter den å går som normalt.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 1.373 sekunder
Forumløsning av: Kunena