MGTF bakre eksospotte.

• Jan Bødtker
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 4 måneder dager siden - 6 år 4 måneder dager siden #6159 av Jan Bødtker
MGTF bakre eksospotte. opprettet av Jan Bødtker

På høyre eksosrør på bakre potte, er det på min MGTF 2003 mod. fabrikkmontert et vakumspjeld (se bildet). Nå skal jeg skifte denne potten da rusten har tatt den. På alle nye potter, enten de er produsert for ettermarkedet eller de kommer fra Rimmer i England, så finnes ikke dette vakumspjeldet.
  • Er det meningen av man bare kan sette på en ny bakre potte uten dette spjeldet?
  • Er det noen som kan fortelle meg hva meningen med dette originale spjeldet var ?
  • På toppen av vakumrøret går en liten slange til motoren. Når man tropper dette utstyret, er det bare å blinde den slangen ?
Jeg regner med at noen av klubbens TF-eiere har vært borti dette spørsmålet ved skufte av bakre potte.
Er takknemlig for svar i Forumet, eller diekte til meg på mail j-boedt@online.no
Mvh
Jan Bødtker
Bergen senter

Vedlegget ble ikke funnet

Last edit: 6 år 4 måneder dager siden by Peter Skarsjø.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 4 måneder dager siden #6160 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne MGTF bakre eksospotte.
Dette er en ventil som stenger det ene eksosutløpet for å redusere lydutslipp i et visst turtallsområde. Plugges vakuumledningen vil ventilen bli stående åpen. Ved skifte av eksosanlegg er det ikke nødvendig å kjøpe en potte med denne ventilen.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.269 sekunder
Forumløsning av: Kunena