Kupevifte MGF

• Stian Raknes
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 8 måneder dager siden #6131 av Stian Raknes
Kupevifte MGF opprettet av Stian Raknes
Kupevifta virker bare av og til, og da stort sett ikke virking når jeg starter opp etter en liten pause. Den virker ikke i det hele tatt, så da er resistor utelukket (?). Er det bare å bestille ny bryter eller kan det være noe med motoren jeg kan sjekke? På forhånd mange takk!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 8 måneder dager siden #6132 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Kupevifte MGF
Det kan være flere årsaker til at viften ikke virker skikkelig. Fremmedlegemer i viftehuset (løv, f.eks.) kan hindre viftehjulet i å rotere, knotten på bryteren kan være løs slik at bryterakselen ikke roterer, og det kan være dårlig kontakt i bryter eller et annet sted i kretsen. Viften er nokså enkel å ta ut fra under dashbordet, så det kan være et sted å begynne. Hvis viften ikke går i det hele tatt, er sikringen det første som bør sjekkes.

• Stian Raknes
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 8 måneder dager siden #6133 av Stian Raknes
Besvart av Stian Raknes i emne Kupevifte MGF
Flott, takk. Da begynner jeg med knotten tror jeg. Sikringen så ok, ut, og den virker jo av og til. Takk for tips!

• Stian Raknes
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 1 måned dager siden #6189 av Stian Raknes
Besvart av Stian Raknes i emne Kupevifte MGF
Det ble ny vifte her, jeg forsøkte først med ny (brukt) bryter, med det hjalp ikke. Så jeg bestillte en ny fra RImmer, og fikk en som så ut til å være etterprodusert i Kina. Den førset de sendte var feil, den gikk feil vei og bladene var motsatt. De ville ikek ha den i retur :). Så nå blåser det godt igjen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.241 sekunder
Forumløsning av: Kunena