SRS-lyset - med feilkoder (MGF 1997)
- Stian Raknes
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden #6109
av Stian Raknes
SRS-lyset - med feilkoder (MGF 1997) opprettet av Stian Raknes
Hei, jeg har blitt velsignet med en super MG-F, som har stått stille en del år. Det var bare småplukk på EU-kontroll, alle hjerter gledet seg, bortsett fra SRS-lampa da. Jeg har gått over kontaktene (nykoblet), spraya i pretensioner-kontakten, og kjøpt inn kodeleser:
1524 pretensioner right circuit high resistance
1526 pretensioner circuit right ignition switch fault
Høy motstand skal jo da tilsi brud, eller dårlig kontakt (?). Går det egen kabel fra hver pretensioner til boksen i midtkonsollen, og kan man da koble seg rundt med fersk kabel for å sjekke det? Jeg har jo lest at man ikke skal sende for mye strøm igjennom SRS-ting for å måle.
Jeg finner ikke brukt pretensioner, og rimmer bros var lite lystne på å sende ny til meg, for å utelukke at det er selve pretensioner'n ...
Forslag mottas med glede!
1524 pretensioner right circuit high resistance
1526 pretensioner circuit right ignition switch fault
Høy motstand skal jo da tilsi brud, eller dårlig kontakt (?). Går det egen kabel fra hver pretensioner til boksen i midtkonsollen, og kan man da koble seg rundt med fersk kabel for å sjekke det? Jeg har jo lest at man ikke skal sende for mye strøm igjennom SRS-ting for å måle.
Jeg finner ikke brukt pretensioner, og rimmer bros var lite lystne på å sende ny til meg, for å utelukke at det er selve pretensioner'n ...
Forslag mottas med glede!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Stian Raknes
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden - 6 år 9 måneder dager siden #6112
av Stian Raknes
Besvart av Stian Raknes i emne SRS-lyset - med feilkoder (MGF 1997)
Da røsket jeg ut den gule kontakten fra selve utløseren også, og dynket med wd40. Prøvde også å la strømmen stå av over 24 timer, men fortsatt lys...får ikke til bildevedlegg heller, selv om de er under maks. størrelse.
Last edit: 6 år 9 måneder dager siden by Stian Raknes.
- Rolf Johannesen
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden #6113
av Rolf Johannesen
Besvart av Rolf Johannesen i emne SRS-lyset - med feilkoder (MGF 1997)
Muligens et idiotisk forslag siden du sikkert har prøvd det allerede: Har du slettet feilkodene ved hjelp av kodeleseren? Jeg fikk motorlampe og flere feilkoder etter en noe ambesiøs motorvask av min TF. Slettet feilkodene og de er ikke kommet igjen på 4 år

- Stian Raknes
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden #6114
av Stian Raknes
Hei, takk for tilbakemelding! Jeg har faktisk slettet feilkodene også, men de popper opp igjen med en gang. Såvidt jeg har forstått er den første lampepetteningen en test hver gang du vrir om på tenningen også. Nå har jeg bestillt pre-tensioner fra en Freelander, for å teste kretsen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden #6115
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne SRS-lyset - med feilkoder (MGF 1997)
Motstanden i beltestrammeren skal være ca 3 ohm. Ikke prøv å måle denne, for spenningen fra måleinstrumentet kan tenne strammeren.
Ved å koble inn en 3 ohms motstand i kretsen i stedet for strammeren kan lyset slukne hvis det er strammeren som er defekt.
Ved å koble inn en 3 ohms motstand i kretsen i stedet for strammeren kan lyset slukne hvis det er strammeren som er defekt.
- Stian Raknes
- Emneforfatter
- Besøkende
-
6 år 9 måneder dager siden #6120
av Stian Raknes
Takk, ser ikke ut til at jeg finner det lokalt. Clas hadde en 3,9, men regner med at det er for mye.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 2.021 sekunder