SERVICE PÅ TF I ENGLAND

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 10 måneder dager siden - 7 år 10 måneder dager siden #5780 av Halvor Asland
SERVICE PÅ TF I ENGLAND opprettet av Halvor Asland
Hei

Min TF trenger et større antall modifikasjoner/reparasjoner som:

* bytte alle kjølerør til rustfritt
* bygge om termostat til PRT
* bytte eksosanlegg
* montere nye hjulopphengsrammer foran og bak
* overhale bremser
* skifte til 4 pot calipers foran
* reparere upresis gearoverføring
* nye bremsewire
* montere nye VHS støtdempere
* montere nytt innvendig speil
* ....

.... samt generell service. Jeg planlegger en tur over til England med bil i overgangen september/oktober og lurer på om jeg skal ta TF'en med over over å få alt dette gjennomført der borte. Jeg har tidligere hatt bilen på service hos MGOC. Skjønner flere har god erfaring med John Norris/Rough Luck Racing, men kan ikke se han har noe verksted.

Q: Har noen kan anbefale firmaer som kan utføre slikt arbeid?

Min kropp er ikke skapt for å jobbe med TF....

Vedlegget ble ikke funnet

mvh
Halvor
Last edit: 7 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 10 måneder dager siden #5781 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne SERVICE PÅ TF I ENGLAND
Halvor,
Etter bildet å dømme er du som skapt for akrobatiske reparasjoner! Bare å øve litt mer så kan du skru både ovenfra og nedenfra-samtidig!

Rough Luck Racing med Claire og Jon Norris er gode venner av meg, og mange flere nordmenn. Jeg har også hatt de på Torpomoen for service på biler.
Har ikke hørt noen klage på dem, de har svært godt rykte på seg blant entusiaster i UK, og Europa forøvrig.
De påtar seg slike oppdrag du etterspør. Og de kommer til deg der du er. (De har base i North Ferriby ved Hull.)
I UK (og sikkert andre steder også) har det blitt populært at slike firma kommer til kunden og gjør jobben. (Dekkfirma, såkalte "Dent Repair firma, bilreparasjoner av mange slag osv.) og Claire&Jon driver altså de som kalles "Mobile Repair".
Å avtale med en pub du bor på el. at slik service kan tas på dere parkeringsplass el. lar seg som oftest ordne. Så kommer Claire&Jon og setter opp et telt over bilen og jobber i vei. Jon har byttet hundrevis av toppakninger, montert Bilsteindempere osv.
Her har du link: www.roughluckracing.com
De har stort sett mye å gjøre og hektiske dager så litt tålmodighet ift. svar kan være lurt.

Ønsker du bruke et stasjonært verksted kan British Legend i South-on-Sea, Essex anbefales.
Steve Tyler som driver dette verkstedet er viden kjent for sin dyktighet og det er stort sett han alle F-TF eiere i Essex bruker.

Det finnes flere, både Mobile mechanics og fast stasjonerte verksteder, ring meg i fall du vil vite om flere i andre deler av UK.

Hilsen
Steinar

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 10 måneder dager siden #5782 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne SERVICE PÅ TF I ENGLAND
Steinar -

Jeg antar min TF ikke er eneste som trenger service/reparasjoner. Hva om vi forespurte andre i klubben om de kunne dra nytte av Clair/Jon sine tjenester og så fikk vi dem over......???

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 10 måneder dager siden #5783 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne SERVICE PÅ TF I ENGLAND
Fullt mulig, jeg gjorde jo det i 2013. Og Claire&Jon kommer gjerne en tur om de blir spurt, det vet jeg.
Steinar

Moderator: AdminPSSteinar BraatenTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.254 sekunder
Forumløsning av: Kunena