Motorbytte MGF
- Mats Torfjell
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Mitt spørsmål er følgende om dette er den riktige måten att gjøre dette momentet på? eller om det gårat senke in motoren ovanifra?
Er det noen som har synspunkter kring dette så er jeg åpen for inspill.
De 4 festene for bærebru i bakkant knekkte alle 4 skruene.. sansynelig skjer dette på den neste bilen og?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
Mats Torfjell skrev: Hej .har tatt ut motor komplett på min kresjede mgf , demonterte hele bakstillingen med aksel og dempere i en smekk. løftet opp karosseriet og rullet dette forover.
Mitt spørsmål er følgende om dette er den riktige måten att gjøre dette momentet på? eller om det gårat senke in motoren ovanifra?
Er det noen som har synspunkter kring dette så er jeg åpen for inspill.
De 4 festene for bærebru i bakkant knekkte alle 4 skruene.. sansynelig skjer dette på den neste bilen og?
Å ta ut motoren sammen med hjelperammen er den foreskrevne måten å gjøre det på. Så du har gjort det på den riktige måten

Det et kanskje mulig å ta motoren ut gjennom motorromluken, men dette er i tilfelle en uvanlig metode. Dersom dette er mulig, ville det i tilfelle spare jobben med å tømme og fylle Hydragas-systemet etter motorbytte.
Bolter som ruster fast i gammel bil, er noe man må regne med. Ved å varme den fastrustede resten av bolten til den er rødglødende, vil den løsne og kunne skrus ut. For å få tak på den er det greieste å sveise på en mutter i den enden som har røket dersom det ikke stikker ut så mye at man får festet en sveisetang e.l.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Mats Torfjell
- Emneforfatter
- Besøkende
-

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
Det er ingen kjent metode til å ta ut motoren i MGF uten å koble fra Hydragas-systemet.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.