Motorbytte MGF

• Mats Torfjell
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3067 av Mats Torfjell
Motorbytte MGF opprettet av Mats Torfjell
Hej .har tatt ut motor komplett på min kresjede mgf , demonterte hele bakstillingen med aksel og dempere i en smekk. løftet opp karosseriet og rullet dette forover.

Mitt spørsmål er følgende om dette er den riktige måten att gjøre dette momentet på? eller om det gårat senke in motoren ovanifra?

Er det noen som har synspunkter kring dette så er jeg åpen for inspill.

De 4 festene for bærebru i bakkant knekkte alle 4 skruene.. sansynelig skjer dette på den neste bilen og?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3079 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Motorbytte MGF

Mats Torfjell skrev: Hej .har tatt ut motor komplett på min kresjede mgf , demonterte hele bakstillingen med aksel og dempere i en smekk. løftet opp karosseriet og rullet dette forover.

Mitt spørsmål er følgende om dette er den riktige måten att gjøre dette momentet på? eller om det gårat senke in motoren ovanifra?

Er det noen som har synspunkter kring dette så er jeg åpen for inspill.

De 4 festene for bærebru i bakkant knekkte alle 4 skruene.. sansynelig skjer dette på den neste bilen og?

Å ta ut motoren sammen med hjelperammen er den foreskrevne måten å gjøre det på. Så du har gjort det på den riktige måten B)
Det et kanskje mulig å ta motoren ut gjennom motorromluken, men dette er i tilfelle en uvanlig metode. Dersom dette er mulig, ville det i tilfelle spare jobben med å tømme og fylle Hydragas-systemet etter motorbytte.
Bolter som ruster fast i gammel bil, er noe man må regne med. Ved å varme den fastrustede resten av bolten til den er rødglødende, vil den løsne og kunne skrus ut. For å få tak på den er det greieste å sveise på en mutter i den enden som har røket dersom det ikke stikker ut så mye at man får festet en sveisetang e.l.

• Mats Torfjell
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3100 av Mats Torfjell
Besvart av Mats Torfjell i emne Motorbytte MGF
OK. Takker for flott besvarelse, et tilleggspørsmål mht.hydrogassystemet,når man tar ut motor med hele bakstillingen ,kan man da gjøre dette å la hydrogarbeholderne bli igjen så man slipper tømme systemet? Har fått hjem en ny :woohoo: bil som gamle motoren skal in i. :)
Last edit: 11 år 1 måned dager siden by Mats Torfjell.

• Jon Fredheim
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3101 av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Motorbytte MGF
Hydragasfjæringselementene bak er koblet sammen med dem foran med rør og slanger. Disse må kobles fra for å få ut hjelperammen. Da må systemet trykkavlastes først. Når alt er montert, pumpes systemet opp igjen.
Det er ingen kjent metode til å ta ut motoren i MGF uten å koble fra Hydragas-systemet.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.211 sekunder
Forumløsning av: Kunena