Alarmen utløses av seg selv.
- Mats Torfjell
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2801
av Mats Torfjell
Alarmen utløses av seg selv. opprettet av Mats Torfjell
Min MGF -97 har nå i de siste dagerne fått det med at alarmen kommer på uten grunn, starter etter parkering av bilen og starter å tuter efter 5 minutter i ca: 15 sec. siden stillt en stund og starter på ny igjen. Har noen en forklaring på dette problemet? Trudde det var vinden som har vært krafig siste dagene så parkerte i garaget og det samme skjedd der. Takksam for svar da naboen er trøtt for tiden.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2802
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Alarmen utløses av seg selv.
Hei Mats,
Ikke bra med trøtte naboer, og de blir ofte litt sure etter hvert også :unsure:
Jeg er ingen ekspert på alarmene, men en tanke: det sitter en føler for bevegelser inne i bilen, eks. om en rute blir knust. Det kan være en feil på denne, eller at du har noe inne i kupeen som tidvis kan bevege seg?
For å teste om det er en feilkilde her kan du låse bilen med nøkkelen og ikke med fjernkontrollen. Da aktiveres ikke innvendig sensor, kun resten av alarmsystemet.
Et sted å begynne letingen etter feil i alle fall
Ikke bra med trøtte naboer, og de blir ofte litt sure etter hvert også :unsure:
Jeg er ingen ekspert på alarmene, men en tanke: det sitter en føler for bevegelser inne i bilen, eks. om en rute blir knust. Det kan være en feil på denne, eller at du har noe inne i kupeen som tidvis kan bevege seg?
For å teste om det er en feilkilde her kan du låse bilen med nøkkelen og ikke med fjernkontrollen. Da aktiveres ikke innvendig sensor, kun resten av alarmsystemet.
Et sted å begynne letingen etter feil i alle fall

- Rolf Johannesen
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #2804
av Rolf Johannesen
Besvart av Rolf Johannesen i emne Alarmen utløses av seg selv.
Hei,
jeg har hatt tilsvarende problemer med 2 andre biler (ikke MG)
I Begge tilfellene var det vakkelkontakt i dør / panserbryter som var årsaken.
Jeg vill startet med å gi samtlige brytere en omgang med "electro cleaner" for å fjerne oksydering.
jeg har hatt tilsvarende problemer med 2 andre biler (ikke MG)
I Begge tilfellene var det vakkelkontakt i dør / panserbryter som var årsaken.
Jeg vill startet med å gi samtlige brytere en omgang med "electro cleaner" for å fjerne oksydering.
Last edit: 11 år 3 måneder dager siden by Rolf Johannesen. Grunn: skrivefeil
- Thomas Lønberg
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #2810
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Alarmen utløses av seg selv.
Du kan forsøke å låse bilen med nøkkelen, ikke fjernkontrollen, slik Steinar foreslår.
Dette vil aktivere alarmen på dørene men ikke sensoren i kupéen.
Om alarmen ikke går av, så er det noe som beveger seg i bilen din om natta, eller mer sannsynlig en feil med den interne sensoren.
Denne sensoren er plassert mellom setene bak dekslet som huser høytallerene.
En annen vanlig grunn for at alarmen går av er utslitt batteri eller strømtyver.
Om spenningen på batteriet blir for lav vil alarmen utløses, og spenningen kan bli lav om batteriet er utslitt eller noe stjeler mer strøm enn normalt (f.eks interiørlys som ikke slår seg av). Sett vedlikeholdslader på batteriet, og om alarmen ikke går av med denne påkoblet, bytt batteri og sjekk at bryterene i dørene, bagasjelokk og panser er i orden og virker som de skal.
Utover dette kan en kortslutning i kabelgjennomføringen til bagasjelokket også utløse alarmen. Sjekk at alle kabler har isolasjon i strømpen på venstre side av bagasjelokket.
Dette vil aktivere alarmen på dørene men ikke sensoren i kupéen.
Om alarmen ikke går av, så er det noe som beveger seg i bilen din om natta, eller mer sannsynlig en feil med den interne sensoren.
Denne sensoren er plassert mellom setene bak dekslet som huser høytallerene.
En annen vanlig grunn for at alarmen går av er utslitt batteri eller strømtyver.
Om spenningen på batteriet blir for lav vil alarmen utløses, og spenningen kan bli lav om batteriet er utslitt eller noe stjeler mer strøm enn normalt (f.eks interiørlys som ikke slår seg av). Sett vedlikeholdslader på batteriet, og om alarmen ikke går av med denne påkoblet, bytt batteri og sjekk at bryterene i dørene, bagasjelokk og panser er i orden og virker som de skal.
Utover dette kan en kortslutning i kabelgjennomføringen til bagasjelokket også utløse alarmen. Sjekk at alle kabler har isolasjon i strømpen på venstre side av bagasjelokket.
Last edit: 11 år 3 måneder dager siden by Thomas Lønberg.
Moderator: AdminPS, Steinar Braaten, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.187 sekunder