Noen som har frontlykter til salgs?
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1977
av Thomas Lønberg
Noen som har frontlykter til salgs? opprettet av Thomas Lønberg
Bilen min har feilet på EU-kontroll to ganger pga. frontlykter som har falmet og blitt umulige å justere.
Jeg har forsøkt å feste justeringsskruene til reflektoren men festet har blitt altfor slarkete.
Er det noen som har et par hele og fine lykter til salgs?
Jeg har forsøkt å feste justeringsskruene til reflektoren men festet har blitt altfor slarkete.
Er det noen som har et par hele og fine lykter til salgs?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1978
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Noen som har frontlykter til salgs?
Hei Thomas!
Atle G. i Bergen har hugget en MGF nylig, kanskje han har? Ring meg om du ikke har nummeret hans.
Hilsen
Steinar
Atle G. i Bergen har hugget en MGF nylig, kanskje han har? Ring meg om du ikke har nummeret hans.
Hilsen
Steinar
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1979
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Noen som har frontlykter til salgs?
Brukte lykter til MGF som har reflektorer i tilfredsstillende stand er det neppe lett å finne. Reflektorbelegget var av dårlig kvalitet og tålte ikke varmen fra nærlyspærene.
Muligens kan det ligge noen hos en bilopphugger, men i bilopphuggernes database er det ingen .
BRL bildeler i Hokksund har hugget noen MGF'er, og innehaver Leif Rolfstad kan muligens skaffe lykter hvis han ikke har.
Nye koster rundt £120 på ebay . Husk å bestille lykter til høyrekjøring (LHD). Det er også mulig å restaurere reflektorene hos f.eks Dual Metallising i England.
Det kan til og med være mulig å lime blank folie i reflektorene for å klare EU-kontrollen.
For å få reflektorene til å vare lenger, kan man sette inn xenon-pærer. Disse har lavere temperatur og skader ikke reflektorbelegget. De er dessverre ikke lovlige å bruke når bilen ikke har automatisk høyderegulering, men MGFs fjæringssystem gjør at blending av møtende trafikk ikke er et problem i praksis.
Muligens kan det ligge noen hos en bilopphugger, men i bilopphuggernes database er det ingen .
BRL bildeler i Hokksund har hugget noen MGF'er, og innehaver Leif Rolfstad kan muligens skaffe lykter hvis han ikke har.
Nye koster rundt £120 på ebay . Husk å bestille lykter til høyrekjøring (LHD). Det er også mulig å restaurere reflektorene hos f.eks Dual Metallising i England.
Det kan til og med være mulig å lime blank folie i reflektorene for å klare EU-kontrollen.
For å få reflektorene til å vare lenger, kan man sette inn xenon-pærer. Disse har lavere temperatur og skader ikke reflektorbelegget. De er dessverre ikke lovlige å bruke når bilen ikke har automatisk høyderegulering, men MGFs fjæringssystem gjør at blending av møtende trafikk ikke er et problem i praksis.
- Thomas Lønberg
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1980
av Thomas Lønberg
Besvart av Thomas Lønberg i emne Noen som har frontlykter til salgs?
Ja lyktene på MGF er dessverre ikke av beste kvalitet.
Brukte lykter vil i de fleste tilfeller ikke løse noen ting, eller i beste fall løse problemet frem til neste EU kontroll.
Dual Metallising kan fikse reflektoren men jeg vil likevel ha problemet med festet til justeringsskruene - samt at det trolig vil koste mer enn nye lykter med frakt og arbeid inkludert.
Jeg har kontaktet MG Service (som har fått med seg denne tråden
) og han vil undersøke pris på nye.
Jeg vil gjerne kjøpe Trophy-lykter siden jeg først må punge ut for nye. Jeg har kontaktet Brown & Gammons og venter på svar fra dem for lagerbeholdning og fraktpris. Jeg har også ringt Moss Europe og de hadde ikke Trophy-lyktene på lager.
Rimmerbros har bare én side på lager med backorder for den andre i Februar 2014.
Et Xenon HID kit vil hjelpe med å bevare de nye reflektorene.
Disse kitene finnes i hopetall fra mange aktører.
Har du noen erfaringer med hvilke man bør gå for eller styre unna?
Brukte lykter vil i de fleste tilfeller ikke løse noen ting, eller i beste fall løse problemet frem til neste EU kontroll.
Dual Metallising kan fikse reflektoren men jeg vil likevel ha problemet med festet til justeringsskruene - samt at det trolig vil koste mer enn nye lykter med frakt og arbeid inkludert.
Jeg har kontaktet MG Service (som har fått med seg denne tråden

Jeg vil gjerne kjøpe Trophy-lykter siden jeg først må punge ut for nye. Jeg har kontaktet Brown & Gammons og venter på svar fra dem for lagerbeholdning og fraktpris. Jeg har også ringt Moss Europe og de hadde ikke Trophy-lyktene på lager.
Rimmerbros har bare én side på lager med backorder for den andre i Februar 2014.
Et Xenon HID kit vil hjelpe med å bevare de nye reflektorene.
Disse kitene finnes i hopetall fra mange aktører.
Har du noen erfaringer med hvilke man bør gå for eller styre unna?
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1981
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne Noen som har frontlykter til salgs?
Jeg fikk et pristilbud fra Dual Metallising for et par år siden. Nytt reflektorbelegg i begge lyktene inkl. frakt ville komme på godt under to tusen kroner, så vidt jeg husker. Men når du har mekanisk feil på lyktene, hjelper det jo lite.
Mine lykter har klart EU-kontrollen så langt, og jeg holder det gående mellom kontrollene med å bruke xenonlys. Disse gir veldig godt lys, og det ser ut til at mattingen av reflektorene ikke går så fort pga. den lavere temperaturen.
Det spiller neppe noen stor rolle hvilken produsent av xenonkit du velger. Det er H1-pærer i nærlyset, og de er mindre kritiske mht. optisk utforming enn bi-xenon. Men det gjelder vel her som ellers styre unna de aller billigste settene.
Mine lykter har klart EU-kontrollen så langt, og jeg holder det gående mellom kontrollene med å bruke xenonlys. Disse gir veldig godt lys, og det ser ut til at mattingen av reflektorene ikke går så fort pga. den lavere temperaturen.
Det spiller neppe noen stor rolle hvilken produsent av xenonkit du velger. Det er H1-pærer i nærlyset, og de er mindre kritiske mht. optisk utforming enn bi-xenon. Men det gjelder vel her som ellers styre unna de aller billigste settene.
- Per Erik Trulsen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #1983
av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Noen som har frontlykter til salgs?
Hei
Har byttet hovedlamper på min bil .har de gamle ligende i deler .
reflektorer er ikke bra men har også resten av smådelene og glass.
Per Erik
Har byttet hovedlamper på min bil .har de gamle ligende i deler .
reflektorer er ikke bra men har også resten av smådelene og glass.
Per Erik
Moderator: AdminPS, Steinar Braaten, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.266 sekunder