STARTERMOTOR TIL TF
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1634
av Halvor Asland
STARTERMOTOR TIL TF opprettet av Halvor Asland
Hei
Noen som har erfaring med startere til TF? Etter å ha stått uten bruk i ca. 3 uker, slo ikke starteren inn. Bilen ble dyttet i gang ( heldigvis lettstartet). Etter en liten kjøretur ble motoren stoppet og etter et par forsøk slo starteren inn, men litt halvhjertet. Etter det har den under start slått litt inn og ut med en tilhørende tikkelys, som om solenoiden ikke er helt frisk.
Noen som vet om starterne er dårlige eller .....
Jeg har sjekket litt på Rimmer sine sider og den er nesten ikke til å bli klok av.... Prisen er også utrolig høy!!! samt at de er exchange.
En titt på eBay gir helt andre priser, men hvorfor så billig????
mvh
halvor
Noen som har erfaring med startere til TF? Etter å ha stått uten bruk i ca. 3 uker, slo ikke starteren inn. Bilen ble dyttet i gang ( heldigvis lettstartet). Etter en liten kjøretur ble motoren stoppet og etter et par forsøk slo starteren inn, men litt halvhjertet. Etter det har den under start slått litt inn og ut med en tilhørende tikkelys, som om solenoiden ikke er helt frisk.
Noen som vet om starterne er dårlige eller .....
Jeg har sjekket litt på Rimmer sine sider og den er nesten ikke til å bli klok av.... Prisen er også utrolig høy!!! samt at de er exchange.
En titt på eBay gir helt andre priser, men hvorfor så billig????
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1639
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne STARTERMOTOR TIL TF
Det er neppe noe galt med selve starteren. Sjekk først om tilkoblingen til innslaget har kontakt. Dette er en flatstikkabelsko som kan irre, og som da gir de symptomene du beskriver.
Skulle det likevel være selve innslaget som er dårlig, er det ikke nødvendig å skifte hele starteren. Da bendixdrevet på min starter begynte å jukse for noen år siden kjøpte jeg nytt drev for bare et par hundrelapper fra et firma i England. En komplett ny starter koster ikke all verden, den heller.
Skulle det likevel være selve innslaget som er dårlig, er det ikke nødvendig å skifte hele starteren. Da bendixdrevet på min starter begynte å jukse for noen år siden kjøpte jeg nytt drev for bare et par hundrelapper fra et firma i England. En komplett ny starter koster ikke all verden, den heller.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Jon Fredheim.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.268 sekunder