MG-F Clutch pedal uten motstand?
- Kenneth Hunskår
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1501
av Kenneth Hunskår
MG-F Clutch pedal uten motstand? opprettet av Kenneth Hunskår
Hei
har kjøpt en MG-F 2000 1,8 16v men ingen clutch.
ingen motstad i når jeg tråkker den inn...
Noen forslag?
har kjøpt en MG-F 2000 1,8 16v men ingen clutch.
ingen motstad i når jeg tråkker den inn...
Noen forslag?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1502
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne MG-F Clutch pedal uten motstand?
Hei Kenneth,
Høres ut som du enten har mye luft i systemet eller en væskelekkasje slik at du ikke har clutchvæske i det hele tatt.
Clutchvæskebeholderen sitter i rommet foran. Sjekk at du har riktig nivå. Evt. etterfyll og luft systemet. Luftenippelen sitter på slavesylinderen ved girkassa.
Høres ut som du enten har mye luft i systemet eller en væskelekkasje slik at du ikke har clutchvæske i det hele tatt.
Clutchvæskebeholderen sitter i rommet foran. Sjekk at du har riktig nivå. Evt. etterfyll og luft systemet. Luftenippelen sitter på slavesylinderen ved girkassa.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1503
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MG-F Clutch pedal uten motstand?
Hei Kenneth
Når clutch-funksjonen forsvinner, er det normalt pga. lekkasje av væske. Første hint er å se om det er væske i beholderen for clutch mastersylinderen foran hvor reservehjulet ligger. Du kan også se etter væske under bilen og da særlig foran mellom framhjulene, bak ved venstre bakhjul, eller langs forbindelsesrøret. Dette indikerer hhv. lekkasje fra clutch mastersylinder ( den som er koblet til clutchpedalen og befinner seg foran ), clutch slavesylinderen ( den som sitter på /clutchhuset/girkassen) eller et skadet/rustet forbindelsesrør mellom de 2 sylindrene.
Prøv derfor først å se om du kan finne et lekkasjested. Da er det enklere å forklare hva du må gjøre.
mvh
halvor
Når clutch-funksjonen forsvinner, er det normalt pga. lekkasje av væske. Første hint er å se om det er væske i beholderen for clutch mastersylinderen foran hvor reservehjulet ligger. Du kan også se etter væske under bilen og da særlig foran mellom framhjulene, bak ved venstre bakhjul, eller langs forbindelsesrøret. Dette indikerer hhv. lekkasje fra clutch mastersylinder ( den som er koblet til clutchpedalen og befinner seg foran ), clutch slavesylinderen ( den som sitter på /clutchhuset/girkassen) eller et skadet/rustet forbindelsesrør mellom de 2 sylindrene.
Prøv derfor først å se om du kan finne et lekkasjested. Da er det enklere å forklare hva du må gjøre.
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1504
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne MG-F Clutch pedal uten motstand?
Når det har kommet luft i clutchsystemet, har det en årsak. Å etterfylle væske og lufte vil ikke reparere feilen, men clutchen vil kunne virke en stund.
Som regel er det utette pakninger i slavesylinderen som er årsaken til lekkasjen. Repsett er å få kjøpt, men en komplett slavesylinder koster ikke mye: //www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000234
Jeg har en ny slavesylinder liggende hvis du trenger den raskt.
Som regel er det utette pakninger i slavesylinderen som er årsaken til lekkasjen. Repsett er å få kjøpt, men en komplett slavesylinder koster ikke mye: //www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000234
Jeg har en ny slavesylinder liggende hvis du trenger den raskt.
Vedlegget ble ikke funnet
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Jon Fredheim.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kenneth Hunskår
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1507
av Kenneth Hunskår
Besvart av Kenneth Hunskår i emne MG-F Clutch pedal uten motstand?
Takk for svar.
har egentlig kommet så langt i prosessen som jeg har fått tips om nå.
Har fått stumpen i været og kommet meg under og lokalisert slavesylinderen.
demontert master og trykktestet den og funnet denne i orden.
noen som vet hvordan man kommer til å få byttet /luftet slavesylinderen?
er det mulig å ta ut bakveggen i cupene?
som jeg har lest meg til ser det også ut som det burde skiftes regreim/strammehjul/vannpumpe? og topp pakning også.
¨må vel ikke ha ut hele motoren for å komme til?
mvh
Kenneth
har egentlig kommet så langt i prosessen som jeg har fått tips om nå.
Har fått stumpen i været og kommet meg under og lokalisert slavesylinderen.
demontert master og trykktestet den og funnet denne i orden.
noen som vet hvordan man kommer til å få byttet /luftet slavesylinderen?
er det mulig å ta ut bakveggen i cupene?
som jeg har lest meg til ser det også ut som det burde skiftes regreim/strammehjul/vannpumpe? og topp pakning også.
¨må vel ikke ha ut hele motoren for å komme til?
mvh
Kenneth
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kenneth Hunskår
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1508
av Kenneth Hunskår
Besvart av Kenneth Hunskår i emne MG-F Clutch pedal uten motstand?
Jon Fredheim hva skal du ha for slavesylinderen?
mvh
kenneth
mvh
kenneth
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Steinar Braaten, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.221 sekunder