BENSINFORBRUK
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1446
av Halvor Asland
BENSINFORBRUK opprettet av Halvor Asland
Hei
Jeg har denne sommeren kjørt Asker-Kristiansand t/r mange ganger. I den forbindelse har jeg målt bensinforbruker som i snitt ligger på:
0,56 l/mil.
Dette er på snill kjøring langs E18, men noen full-gass forbikjøringer..
Jeg har en '03 TF 135.
Andre som har målt forbruket sitt?
mvh
Halvor
Jeg har denne sommeren kjørt Asker-Kristiansand t/r mange ganger. I den forbindelse har jeg målt bensinforbruker som i snitt ligger på:
0,56 l/mil.
Dette er på snill kjøring langs E18, men noen full-gass forbikjøringer..
Jeg har en '03 TF 135.
Andre som har målt forbruket sitt?
mvh
Halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1449
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne BENSINFORBRUK
Jeg har aldri målt min 2004 modell TF med VVC motor så nøye, men det du skriver Halvor høres veldig riktig ut. Det er i det forbruksområdet jeg også oppfatter at forbruket ligger på min.
Disse bilene går enormt billig og kan kjøre langt på en tank, selv i stor hastighet. Og ikke øker forbruket særlig under hard kjøring heller. Det er rett og slett en nøysom motor!
Disse bilene går enormt billig og kan kjøre langt på en tank, selv i stor hastighet. Og ikke øker forbruket særlig under hard kjøring heller. Det er rett og slett en nøysom motor!
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1459
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne BENSINFORBRUK
0,6 på langkjøring i norsk tempo og 0,7 på småkjøring er forbruket i min MGF 1.8 mpi fra 1996, som har gått 200.000 km. Bilen er lett og aerodynamisk, og motoren er av en nokså vellykket konstruksjon mtp. forbruk.
I tyngre biler bruker K-motoren mer. Jeg har hatt fire Land Rover Freelandere, og de har alle brukt ca. en liter pr. mil på blandet kjøring. Når MGF'en må jobbe hardt i høyt motorveitempo nærmer også den seg literen på mila.
I tyngre biler bruker K-motoren mer. Jeg har hatt fire Land Rover Freelandere, og de har alle brukt ca. en liter pr. mil på blandet kjøring. Når MGF'en må jobbe hardt i høyt motorveitempo nærmer også den seg literen på mila.
Moderator: AdminPS, Steinar Braaten, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.241 sekunder