Jeg har brukt noe tid på å finne en god løsning for å erstatte for det Kinaproduserte grafitt utløserlageret som nå blir levert til MG. Etter at Arvid sitt grafittlager sa takk for seg etter ca. 20 000 km, begynte vi å eksperimentere med et hydraulisk utløser lager som blir brukt i de fleste moderne biler i dag. Både Arvid og jeg har en T9 (sierra) gearkasse i våre MGB`er og etter mye leting og forsking på området kom jeg over en forhandler i England ( RWD Motorsport) som solgte et kit til T9 gearkasse med nettopp det lageret  vi hadde eksperimentert med, og etter å ha vært i kontakt med de og fått bekreftet alle mål fant jeg ut at dette kunne brukes i våre biler og vi bestilte 2 stk.

Det første ble montert i Arvid sin dagen etter den store smalahovefesten tll NMGK Rogaland, 

og det fungerte utmerket.  Etter et innlegg på NMGK Rogaland sin Facebookside med en reportasje om dette ble det en stor interesse for denne løsningen og når jeg skulle montere lageret i min lille røde laget vi like godt en "temakveld" i verkstedet vårt  der de som hadde bestilt, skulle bestille eller bare var intereserte kunne se hvordan det ble gjort. Vi var 10 stk tilstede og både før og etter installasjonen hadde vi sosialt samvær med kaffe og litt å bite i så det ble en trivelig kveld i godt selskap. Jeg har laget et rør som kobles direkte på originalslangen på bilen og i skrivende stund er jeg i gang med en ny løsning på lufting av lageret så det hele kan monteres helt uten inngrep i Clutchhuset. 

 

1

IMG 6685