Skinn eller vinyl?
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #394
av Raymond Wardenær
Skinn eller vinyl? opprettet av Raymond Wardenær
I utgangspunktet et litt dumt spørsmål, for jeg liker skinn mye bedre enn vinyl. Jeg skal ha nye setetrekk i MGB GTen, men finner skinnsetene veldig dyre. Fungerer seter med vinyltrekk ok? Blir de klamme om sommeren?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Rygge
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #395
av Bjørn Rygge
Besvart av Bjørn Rygge i emne Sv: Skinn eller vinyl?
Har vinyl i min MGB, og har aldri vært plaget av klammhet 
Den er dog åpen og luftig i motsetning til GT'en.

Den er dog åpen og luftig i motsetning til GT'en.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden - 12 år 7 måneder dager siden #397
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Sv: Skinn eller vinyl?
Hei Raymond,
jeg har skinn i MGB GT og vinyl i min MGB. Etter denne sommeren er min opplevelse at det er bedre med skinn. Den puster bedre og "lunere" på en måte, men om du legger / bretter et frottehondkle i setet og dette dekker både pute og rygg sitter du "luftig" på vinyl selv på svært varme dager. Ja, det er dyrt med skinn men jeg tror du får det tilbake den dagen du skal selge bilen.
jeg har skinn i MGB GT og vinyl i min MGB. Etter denne sommeren er min opplevelse at det er bedre med skinn. Den puster bedre og "lunere" på en måte, men om du legger / bretter et frottehondkle i setet og dette dekker både pute og rygg sitter du "luftig" på vinyl selv på svært varme dager. Ja, det er dyrt med skinn men jeg tror du får det tilbake den dagen du skal selge bilen.
Last edit: 12 år 7 måneder dager siden by Ola Thygesen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #399
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Skinn eller vinyl?
Hei Raymond,
Enig med Ola, skinn puster og føles "lunere". Om bilen din "skal" ha skinn eller ikke er også litt opp til ditt eget ønske om å holde den original. Frem til 1970 hadde MGB skinnseter, etterpå fikk de vinyl. Er bilen din 1968 eller eldre får du nydelige skinnseter med kontrastpiping. 1969 modellen hadde helsvarte skinnseter. Deretter altså vinyl.
Og bytter du setetrekk er det lurt å kjøpe nye stolputer og rygger. Da blir setene dine som nye. Ikke er det vanskelig heller, og tar ikke veldig lang tid. Kona og jeg byttet innmat i stolene for noen år siden på en GT vi hadde, gikk veldig greit, og setene ble mye bedre å sitte i.
Enig med Ola, skinn puster og føles "lunere". Om bilen din "skal" ha skinn eller ikke er også litt opp til ditt eget ønske om å holde den original. Frem til 1970 hadde MGB skinnseter, etterpå fikk de vinyl. Er bilen din 1968 eller eldre får du nydelige skinnseter med kontrastpiping. 1969 modellen hadde helsvarte skinnseter. Deretter altså vinyl.
Og bytter du setetrekk er det lurt å kjøpe nye stolputer og rygger. Da blir setene dine som nye. Ikke er det vanskelig heller, og tar ikke veldig lang tid. Kona og jeg byttet innmat i stolene for noen år siden på en GT vi hadde, gikk veldig greit, og setene ble mye bedre å sitte i.
- Kai Endre Hager
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #400
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Sv: Skinn eller vinyl?
Hei, nå vet ikke jeg prisforskjellen på skinn og vinyl, men jeg kjører min B stort sett med skinnjakke eller annet overtøy, og da fungerer mine vinylseter utmerket. Jeg har seter med nakkestøtte, de får du vel ikke i skinn? :unsure:
Uansett, hvis prisforskjellen er veldig stor, ville jeg nok valgt vinyl som forøvrig er i meget god "vinylkvalitet" :whistle:
Uansett, hvis prisforskjellen er veldig stor, ville jeg nok valgt vinyl som forøvrig er i meget god "vinylkvalitet" :whistle:
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #401
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Skinn eller vinyl?
Takk for det alle. Og Kai, jeg får jo en GT, og dermed blir det ikke så ofte skinnjakke. I varmt vær kan jeg jo bruke TDen

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.243 sekunder