LMK FORSIKRING
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5899
av Halvor Asland
LMK FORSIKRING opprettet av Halvor Asland
Mye har skjedd på forsikrings-siden etter at Watercircles og LMK ikke kom til enighet tidligere iår. LMK har derfor inngått ny forsikringsavtale med IF Forsikring og ønsker i disse dager at de som tidligere hadde en LMK/Watercircles forsikring, nå endrer denne til LMK/IF.
Parallelt med dette har Watercircles inngått avtale/samarbeid med KNA som nå sammen prøver å gjøre sine hoser vakre for veteranbil miljøet........
Jeg er bare perifert informert om konflikten som nå har oppstått mellom LMK/IF på en side og KNA/WC på den andre, men jeg har mitt helt prinsippielle ståsted:
STØTT LMK - og det betyr alså å lojalt flytte din gamle WC-forsikring til IF.
Jeg var i sin tid - 1979/80 med på å etablere LMK og deltok i deres første store kamp mot myndighetene: MULIGHETEN FOR GUNSTIG IMPORT AV VETERANBILER (les: 30-års grensen). LMK er en ideel og demokratisk paraply-organisasjon for bilklubbene i Norge. NMGK er selvsagt medlem og betaler derfor en medlemsavgift til LMK basert på medlemstallet vårt. KNA derimot er en kommersiell organisasjon som i svært liten grad - om noen?? - har jobbet for veteranbil-bilsaken. Deres plutselige fokus på veteranbil-miljøet synes derfor noe påtagelig ..... KNA har etter mitt syn en stor kjernesak - motorsport. Å kjøre rundt i stooor bil med KNA-merket i grillen har liksom ikke samme betydning som tidligere..... Derfor er jeg begrunnet mistenksom mot KNA/Watercircles fremstøtet.
Som sagt - inntil noe kan overbevise meg om det motsatte: følg anbefalingen fra LMK og flytt din forsikring til IF. Siden IF gir en payback for hver kunde de får gjennom LMK-samarbeidet, støtter vi vår egen sak ved å bytte.
mvh
Halvor Asland
Parallelt med dette har Watercircles inngått avtale/samarbeid med KNA som nå sammen prøver å gjøre sine hoser vakre for veteranbil miljøet........
Jeg er bare perifert informert om konflikten som nå har oppstått mellom LMK/IF på en side og KNA/WC på den andre, men jeg har mitt helt prinsippielle ståsted:
STØTT LMK - og det betyr alså å lojalt flytte din gamle WC-forsikring til IF.
Jeg var i sin tid - 1979/80 med på å etablere LMK og deltok i deres første store kamp mot myndighetene: MULIGHETEN FOR GUNSTIG IMPORT AV VETERANBILER (les: 30-års grensen). LMK er en ideel og demokratisk paraply-organisasjon for bilklubbene i Norge. NMGK er selvsagt medlem og betaler derfor en medlemsavgift til LMK basert på medlemstallet vårt. KNA derimot er en kommersiell organisasjon som i svært liten grad - om noen?? - har jobbet for veteranbil-bilsaken. Deres plutselige fokus på veteranbil-miljøet synes derfor noe påtagelig ..... KNA har etter mitt syn en stor kjernesak - motorsport. Å kjøre rundt i stooor bil med KNA-merket i grillen har liksom ikke samme betydning som tidligere..... Derfor er jeg begrunnet mistenksom mot KNA/Watercircles fremstøtet.
Som sagt - inntil noe kan overbevise meg om det motsatte: følg anbefalingen fra LMK og flytt din forsikring til IF. Siden IF gir en payback for hver kunde de får gjennom LMK-samarbeidet, støtter vi vår egen sak ved å bytte.
mvh
Halvor Asland
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden - 7 år 6 måneder dager siden #5902
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne LMK FORSIKRING
Info fra LMK sin FB side:
Vedlegget ble ikke funnet
Last edit: 7 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5903
av Henning Dahlgren
Besvart av Henning Dahlgren i emne LMK FORSIKRING
Jeg har for 14 dager siden forespurt IF her på Hønefoss om mine forsikringer, samlet. Da var IF hele kr 8.319.- og eks. Gjensidige kr 16.591,- Hønefoss bank med Eika kr 7.496,- , dyrere enn Troll Forsikring, som er kr 1.664,- rimeligere enn VaterCircles.
Men det er kanskje mye som har skjedd på 14 dager, da helst mot det bedre. Det burde jo da ha kommet et nytt tilbud fra IF.
For min del kunne det være en mulighet å beholde LMK på MG`n og flytte de andre forsikringene. Men det er tid ennå.
God jul til alle som er med på "Forum"
Henning
Men det er kanskje mye som har skjedd på 14 dager, da helst mot det bedre. Det burde jo da ha kommet et nytt tilbud fra IF.
For min del kunne det være en mulighet å beholde LMK på MG`n og flytte de andre forsikringene. Men det er tid ennå.
God jul til alle som er med på "Forum"
Henning
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5904
av Henning Dahlgren
Og da har det hendt det som jeg ønsket for en time siden. IF har ringt meg og flatet ned til samme pris som tidligere. Og, forsikret også om at det ikke ble noen økning for å ta igjen nederlaget i 2019. Det har alltid vært viktig å passe på akkurat det.
Mvh Henning
Mvh Henning
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5911
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne LMK FORSIKRING
Meg bekjent er det ikke krav om at ALLE forsikringer må overføres If for å få LMK-forsikring???
halvor
halvor
- Henning Dahlgren
- Besøkende
-
7 år 6 måneder dager siden #5912
av Henning Dahlgren
Nei, det var ikke det jeg mente, men det var gode priser hos Vater C. og det ser det ut til at det blir hos IF også. Bare de får opp farta. If var jo ca 8000 dyrere og det er jo en fin MG tur det.
God jul Halvor.
God jul Halvor.
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.195 sekunder