Hvor får man kjøpt riktig type billakk?

• Gisle Gunset
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2494 av Gisle Gunset
Hvor får man kjøpt riktig type billakk? opprettet av Gisle Gunset
Nå klør det i fingrene for å få MGFen klar til våren. Har et litt stygt lakkert speil på høyre side som jeg ønsker å pynte på. Omlakkering med andre ord. Farge:COF Type:Flame Red. Mener at koden er:(7544)-500978

Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg enklest kan kjøpe denne lakken. Ønsker primært lakken levert på sprayboks. Kan man sende sprayboks maling i posten?
Takknemlig for svar.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2495 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Hvor får man kjøpt riktig type billakk?
Hei Gisle

St. Hanshaugen Fargehandel er uten tvil størst i Oslo-området på billakk. De kan blande lakk og fylle på sraybokser. Pris ca. 300+ for en stor sprayboks.

Har du koden kan nesten alle lakkerere blande, men ikke alle har utstyr for fylling på sprayboks.

Selv bruker jeg Slemmestad Billakkering v/Frode Meek.

mvh
Halvor

• Gisle Gunset
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2496 av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Hvor får man kjøpt riktig type billakk?
Fint Halvor. Var på Torshov Bilrekvisita i dag. De har ikke MG i katalogen, men fant Rover sin lakk kode med samme navn. Her ble den laget i 3 ulike nyanser, hvor jeg ikke kjente igjen noen. Bilen har jo fått noen soltimer på 17 år så en falming er noe en mulig må regne med. Skrur av speil og tar det med i butikken. Demontering skal jo gjøres uansett.
Hilsen Gisle

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2497 av Halvor Asland

• Gisle Gunset
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden #2502 av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Hvor får man kjøpt riktig type billakk?
:) Hei Halvor.
Igjen takk for innspill. De 4 linkene du viser til var kjent for meg. Det var her jeg fant koden og navn, samt hvor jeg fant skiltplaten foran.
Hvar tilbake til Torshov Bilrekvisita og fant riktig nyanse. Det var som tidligere nevnt 3 nyanser og velge på. Hyggelig betjening, men ekspertisen var nok ikke den beste. Årsaken til at de lager 3 ulike varianter har mulig med falming å gjøre.
Jeg endte opp med den lyse varianten "DUPLI-COLOR 5-0420" Kommer tilbake med resultatrapport når speil er remontert.
Gisle :)
PS: Gleden og nytten ved medlemskap i NMGK: Er blant annet dette FORUM som hjelper oss MG interesserte å holde liv i hobbyen vår. Ikke alt en leser i forkant av et årsmøte er like givende å lese.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 5 måneder dager siden - 11 år 5 måneder dager siden #2503 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Hvor får man kjøpt riktig type billakk?
Hei Gisle

Om du har syn på hvordan du ønsker klubben, om hvordan få stopp på uoverensstemmelsene, etc., vil jeg på det instendigste oppfordre deg til å stille på Årsmøtet og si din mening!!! Jeg har en følelse av at du ikke er alene med dine oppfatninger.....

;)
Last edit: 11 år 5 måneder dager siden by Halvor Asland.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.257 sekunder
Forumløsning av: Kunena