- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Aluminium radiator fra GPI Racing
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
8 år 7 måneder dager siden - 8 år 7 måneder dager siden #5390
av Christopher Konings
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationAluminium radiator fra GPI Racing opprettet av Christopher Konings
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationEr det noen som har erfaring med disse radiatorene fra GPI Racing som selges på ebay? De er jo betraktelig billigere enn dem fra Moss Europe f.eks.
?
?
Vedlegget ble ikke funnet
Last edit: 8 år 7 måneder dager siden by Christopher Konings.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 7 måneder dager siden #5391
av Halvor Asland
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationBesvart av Halvor Asland i emne Aluminium radiator fra GPI Racing
Hei Christopher
Jeg har ikke erfaring med denne leverandøren,,,,
En liten kommentar:
Item location:
shang hai, China
På den annen side er de såpass billige at en vel ikke risikerer stort økonomisk tap om kjøpet er en fiasko ..... bare ikke motoren går varm samtidig...
mvh
halvor
Jeg har ikke erfaring med denne leverandøren,,,,
En liten kommentar:
Item location:
shang hai, China
På den annen side er de såpass billige at en vel ikke risikerer stort økonomisk tap om kjøpet er en fiasko ..... bare ikke motoren går varm samtidig...
mvh
halvor
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
8 år 7 måneder dager siden #5394
av Christopher Konings
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationBesvart av Christopher Konings i emne Aluminium radiator fra GPI Racing
Takk for svar.
Ja, det er stor variasjon på kvalitet fra Kinesiske produsenter, så det er jo litt risky. Vurderer å gå over til alu radiator fordi motoren blir altfor varm i køkjøring. Bor i byen og kjører bilen ganske mye, men det holder kanskje å sette på en elektrisk vifte på den originale radiatoren? Noen erfaringer?
Ja, det er stor variasjon på kvalitet fra Kinesiske produsenter, så det er jo litt risky. Vurderer å gå over til alu radiator fordi motoren blir altfor varm i køkjøring. Bor i byen og kjører bilen ganske mye, men det holder kanskje å sette på en elektrisk vifte på den originale radiatoren? Noen erfaringer?
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 7 måneder dager siden - 8 år 7 måneder dager siden #5396
av Halvor Asland
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationBesvart av Halvor Asland i emne Aluminium radiator fra GPI Racing
Christopher
Med unntak av de varmeste dagene, skal en utrimmet MGB ikke ha problemer med temperaturen så fremt alt er iorden. Det jeg har sett gjennom årene, er at motorer er gått lenge på gammel frostvæske og dermed er det blitt mye rustprodukter i kjølesystemet. Dette legger seg normal i bunnen av motorblokka eller radiatoren. Radiatoren er enkel å skifte - slik du planlegger - mens for å fjerne avleiringene i motorblokka, må motoren demonteres og blokka "kokes" i kjemikalier (normalt en svovelsyre blanding).
Om du etter skifte av radiator fremdeles har problemer med temperaturen, kan du avhjelpe noe med en bedre kjølevifte, men i bunn og grunn er problemet avleiringene i motoren.... Need I say more???
h
Med unntak av de varmeste dagene, skal en utrimmet MGB ikke ha problemer med temperaturen så fremt alt er iorden. Det jeg har sett gjennom årene, er at motorer er gått lenge på gammel frostvæske og dermed er det blitt mye rustprodukter i kjølesystemet. Dette legger seg normal i bunnen av motorblokka eller radiatoren. Radiatoren er enkel å skifte - slik du planlegger - mens for å fjerne avleiringene i motorblokka, må motoren demonteres og blokka "kokes" i kjemikalier (normalt en svovelsyre blanding).
Om du etter skifte av radiator fremdeles har problemer med temperaturen, kan du avhjelpe noe med en bedre kjølevifte, men i bunn og grunn er problemet avleiringene i motoren.... Need I say more???
h
Last edit: 8 år 7 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
8 år 7 måneder dager siden #5399
av Christopher Konings
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationBesvart av Christopher Konings i emne Aluminium radiator fra GPI Racing
Da er nok radiator bytte+ ny frostveske et bra sted å starte (vet ikke hvor gammel den er siden jeg kjøpte bilen i fjor). Men radiatoren er antakelig original og er ganske slitt på utsiden i allefall..
Ellers sliter den ikke så mye med temperaturen. Har kun opplevd 100 grader da jeg sto fast i kø over ca. 30 min. Vil jo helst kunne bruke kunne bilen selv om det er rush trafikk. Men vanligvis ligger den fint på 60-70 grader ved "inspirert kjøring".
C
Ellers sliter den ikke så mye med temperaturen. Har kun opplevd 100 grader da jeg sto fast i kø over ca. 30 min. Vil jo helst kunne bruke kunne bilen selv om det er rush trafikk. Men vanligvis ligger den fint på 60-70 grader ved "inspirert kjøring".

C
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 7 måneder dager siden #5403
av Kjell Hagen Nilsen
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationBesvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Aluminium radiator fra GPI Racing
Tror du kommer veldig langt med å montere en elektrisk vifte. Når du står i kø går motoren på tomgang og mengden luft som går gjennom radiatoren er veldig liten. I tillegg blir det jo ingen effekt av fartsvinden som jo blåser mye luft gjennom radiatoren når du kjører. En elektrisk vifte går bare når du trenger den (når du står stille og motoren blir varm) og i mange tilfelle kan du fjerne den originale mekaniske viften og få litt øket disponibel effekt. Det er også en ganske rimelig og enkel modifikasjon å gjennomføre. Om du i tillegg kjører en runde meg radiatorrens og gjennomspyling av motor og radiator tror jeg problemet ditt er løst.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.187 sekunder