Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

5 speed conversion mg td

• Are Trælvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 måneder dager siden #4165 av Are Trælvik
5 speed conversion mg td opprettet av Are Trælvik
Hei td og tf eiere, har dere noen anbefalinger å komme med vedr ombygging til 5 speed med ford t9 kasse. Anbefales? Ser at prisene varierer fra ca 1000 pund til over 2000 pund. Hi gear engeneerin syns å være kilden. Noen erfaringer ?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 måneder dager siden #4166 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 5 speed conversion mg td
Å kjøpe kitet rett fra Hi-gear lønner seg. De leverer også nullstilte gearkasser, alternativet er å finne en kasse på en hogger og se over den. Jeg kjøpte kasse fra Higear og angret ikke på det. Fem trinns kasser er vel den beste mod du kan gjøre med en TD/TF. Klink til med et stabilisatorstag foran også når du først er i støtet.

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 2 måneder dager siden #4167 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne 5 speed conversion mg td
Jeg har ikke konvertert noen TD eller TF, men MGBen min som ikke hadde overdrive. Kvaliteten på det du får fra Hi-Gear Engineering er imponerende i alle detaljer. Resultatet på MGBen ble strålende, og den erfaringen har alle jeg vet om som har konvertert TD, TF eller MGA også.

Det er ikke bare det at du får et gir til, Ford-kassen går også utrolig mye stillere.

Jeg traff Peter Gamble på en stand på Silverstone, og kjøpte direkte fra ham. Det ble nok noe rimeligere, som Jan Emil sier.

Dert begynner å bli alvorlig vanskelig å finne fem trinns Sierra-kasser i Norge nå, vet muligens om en på en hugger hvis du er interessert. Kjøper du kassen også fra Hi-Gear er du jo safe.

• Are Trælvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4175 av Are Trælvik
Besvart av Are Trælvik i emne 5 speed conversion mg td
Hei tenker du på det org staget fremme ? Envt ikke, har du en link til det ?

• Are Trælvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4176 av Are Trælvik
Besvart av Are Trælvik i emne 5 speed conversion mg td
Hei tore, skal sjekke et tips lokalt først men kan være interessert i din kontakt på kasse. Ser at det er lite som ligger på delesider gitt. Fant en i sverige dog til 1000 lappen

• Jan Emil Kristoffersen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4177 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 5 speed conversion mg td
Det ligger 15 Sierrakasser på www.nbfbildeler.no . Ser ut som prisen er ca 2.000.

Du trenger et MGB stab stag 5/8 tomme. Peter Edney MG selger modifiserte (nedkortede) MGB kuleledd . Så må du finne to MGB fjærpanner på for eks. Ebay. Deretter 4-5 timer med skruing, og boring av nye hull i dumb irons for å fixere stab staget. Verdt hver krone og time men ingen liten jobb.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.210 sekunder
Forumløsning av: Kunena