hjul 1953 mg td
- Atle Kvinge
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3581
av Atle Kvinge
hjul 1953 mg td opprettet av Atle Kvinge
Har nettopp kjøpt meg td. Det viser seg at hjulene (stålfelger) er fin langtfra, men langtfra fin. Alle er sveist (sikkert på et garagegulv), og derfor i ganske stor ubalanse. Finnes det noen felger der ute? Utseende er av mindre betydning, da dette lar seg enkelt rette. Dekkene ser veldig bra ut selv om de er fra 2003.
Godværshilsen fra Bergen
Godværshilsen fra Bergen
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3582
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne hjul 1953 mg td
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationNo eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationeBay er jo ofte en mulighet for slike deler. Akkurat nå ligger disse ute:
Det kan jo være et sjansespill, men du kan også få tak i mye fint. Jeg har kjøpt mange originale gamle deler til den 1961 Midget som jeg har hold på med leeenge, blant annet to felger av typen med ventilasjonshuller. Det har gått riktig bra.
Nå har du jo vinteren på deg til å følge med og legge inn bud
Det kan jo være et sjansespill, men du kan også få tak i mye fint. Jeg har kjøpt mange originale gamle deler til den 1961 Midget som jeg har hold på med leeenge, blant annet to felger av typen med ventilasjonshuller. Det har gått riktig bra.
Nå har du jo vinteren på deg til å følge med og legge inn bud

- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3585
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne hjul 1953 mg td
Også kan du bygge om til eikefelger da! Noen kroner, men løfter bilen betydelig. 12.ooo kroner til for Alfin bremsetromler med kjøle/stive ribber...
- Thor Sørensen
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3587
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne hjul 1953 mg td
MG TD er finest som orginal, dvs stålfelger, da TD ikke kom med eikefelger.
SÅ vil anbefale å skaffe pene stålfelger, hvis jeg ikke tar feil så er TD felgene den samme type som MGA 1500 felger, de er vanskelig å få tak i idag?
Men ebay er en god mulighet.
SÅ vil anbefale å skaffe pene stålfelger, hvis jeg ikke tar feil så er TD felgene den samme type som MGA 1500 felger, de er vanskelig å få tak i idag?
Men ebay er en god mulighet.
- Tore Lie
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3588
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne hjul 1953 mg td
Eikefelger er stilig på en TF, men av en eller annen grunn synes jeg at TDen kler de originale platehjulene vel så godt. Akkurat som jeg synes at MGA kanskje er enda litt finere med platehjul enn med eikehjul. Det er slett ikke alle som er enige i det...
På den annen side liker jeg MGBen best med eikehjul, og har det på min egen bil
Det som er hevet over diskusjon er at eikehjul rent teknisk sett er noe dritt. Syd Enever og de andre i Abingdon forsøkte desperat å bli kvitt dem på 50-tallet, men markedet sa nei!
På den annen side liker jeg MGBen best med eikehjul, og har det på min egen bil

Det som er hevet over diskusjon er at eikehjul rent teknisk sett er noe dritt. Syd Enever og de andre i Abingdon forsøkte desperat å bli kvitt dem på 50-tallet, men markedet sa nei!
- Atle Kvinge
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3589
av Atle Kvinge
Besvart av Atle Kvinge i emne hjul 1953 mg td
Har "selvfølgelig" spill på mg b ' en (O-232). Vil helst ha platefelger på td ' en, men i nøden spiser fanden fluer eller noe lignende.
Kan få noen platefelger uten ventilasjonshull i Danmark. Høres det teit ut?. Hadde det på "Jaggen", der var det ok.
Kan få noen platefelger uten ventilasjonshull i Danmark. Høres det teit ut?. Hadde det på "Jaggen", der var det ok.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.238 sekunder