53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
- Jan Helge Østlund
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3575
av Jan Helge Østlund
53 TD: Fra høyre til venstrestyrt opprettet av Jan Helge Østlund
TD'en skal få en skikkelig gjennomgang i vinter. Vurderer bl.a å endre fra høyre til venstrestyrt. Forstår at det må til et nytt dashboard. Men hva mer? Er det noen som har erfaringer her?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3584
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
TD er bygget for både høyre/venstre ratt og det er ingen egentlige problemer med å bygge om men en masse arbeid og en god del penger. Du trenger nytt dashbord, ny tannstangstyring og ny pedalboks av store deler. Alt kan kjøpes nytt eller eventuelt gamal bråta på Ebay. Ny pedalbox skal sveises til rammen. Det er vanskelig men kanskje ikke umulig å gjøre med karosseriet på rammen. Tror også motor/gearkasse helst bør være ute. Har du bilen allerede i deler ville jeg ikke nølt, men har du den sammenskrudd ville jeg heller brukt pengene på noen morsommere, for eks en nyprodusert kompressor fra Tom Lange. (
www.mgtrepair.net
)
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Helge Østlund
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3596
av Jan Helge Østlund
Besvart av Jan Helge Østlund i emne 53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
Hei og takk for greit svar. Motor og kasse er ute, men det er fortsatt åpenbart litt i grenseland dette prosjektet her da? Jeg får sjekke om det går an å finne pedalsett på Ebay. Takk også for tipset med Tom Lange og kompressor. Mange fristelser her i livet...
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3597
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
Husk å bytte til Sierra kasse når du først har drivverket ute....
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Helge Østlund
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3600
av Jan Helge Østlund
Besvart av Jan Helge Østlund i emne 53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
Hva er fordelen med det? Bortsett fra å få alle gir synkronisert? Passer den rett inn?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Besøkende
-
10 år 8 måneder dager siden #3601
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 53 TD: Fra høyre til venstrestyrt
Helsynkronisert, 20% overdrive! mye lavere intern friksjon, og nærmest null gearlyd. Min TF ble stillere, raskere og jeg kan ligge i 85-90 kmh på riksvei uten å drepe motoren. Originalutvekslingen er tilpasset datidens marsjfart rundt 70 kmh, det fungerer dårlig i dag. There is no way going back from a five speed.Den gamle gruskvernen sugde hestekrefter som aldri nådde bakhjulene mine.
Søk opp Hi gear engineering i England, de leverer komplette kit.
hi-gearengineering.co.uk/content/view/13/28/
(De leverer nå et nytt bakre feste som gjør det unødvendig å flytte motoren
10 mm fremover. )
Søk opp Hi gear engineering i England, de leverer komplette kit.
hi-gearengineering.co.uk/content/view/13/28/
(De leverer nå et nytt bakre feste som gjør det unødvendig å flytte motoren
10 mm fremover. )
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.256 sekunder